KLM avgang evakuret på TRD

Re: KLM avgang evakuret på TRD

Ikke så rart det blir påpekt da når man ser alt svada som mediene kommer ut med, f.eks. som i denne saken. Stort sett tull alt som er skrevet, men noen skal for enhver pris på forsiden av en eller annen avis for så å få en (u)fortjent tusenlapp..... på tide at media får et litt mer edruelig forhold til luftfart generelt.......

Det skrives altså stort sett bare svada, problemet er at folk flest kjøper det som står. Ja noen tar til og med overskriften som god fisk.

Når det gjelder svada og tull, bør man ikke lenger enn til dette forumet. Jeg tror at Scanairs forum for mediekritikk også bør få et mer edruelig forhold til egen fortreffelighet all den tid man opphøyer denne svadaen til å kommentere og underbygge egne standpunkt i andre begivenheter i kongeriket.

Last edited:

Når det gjelder svada og tull, bør man ikke lenger enn til dette forumet.

Er det noen som har benektet det, da? :p

Men man skal ikke glemme at det er en stor forskjell .. et forum har en begrenset rekkevidde og leses kun av spesielt interesserte, mens en riksavis leses av 'alle' og har i såmåte et mye større ansvar for formidling av korrekt informasjon. På et forum blir feil og mangler umiddelbart påtalt, korrigert eller fordreid. En avis har ikke samme mulighet. (Kommentarfeltene som noen artikler har regner jeg ikke med i denne forbindelse .. )

Det er i og for seg riktig det du sier, LN-MOW, men det som trekkes fram her på forumet er som regel dilletantisk flisespikkeri. Unntak finnes selvsagt, men at det er bilde av en SAS A320 i stedet for en SAS 737 spiller overhodet ingen rolle.

Det man hvertfall er ekspert på her er å spore av ifht. topic.............

Det er i og for seg riktig det du sier, LN-MOW, men det som trekkes fram her på forumet er som regel dilletantisk flisespikkeri. Unntak finnes selvsagt, men at det er bilde av en SAS A320 i stedet for en SAS 737 spiller overhodet ingen rolle.

Ja hadde bare det vært det verste .... ;)

Ble en debatt nå om hvorvidt vi skal terpe på media igjen :) Jeg bare gjenfortalte det jeg hørte på radioen tidlig i morges, før første post om KLM`n, hvor det ble rapportert om et KLM-fly som ble "evakuert" (sa ingenting om grunnen) og at passasjerene hadde luktet fuel og så to brannbiler.

Man kan jo lukte fuel overalt på en flyplass, og ikke minst inne i flyet spesielt under refueling og oppstart, så denne synes jeg var veldig tynn. Selv om kanskje denne passasjeren aldri flyr mer enn en gang i året. :) Og brannbilene er jo støtt ute og kjører :)

Og når det er snakk om en evakuering av et fly, så tenker jeg slides automatisk. Men det er vel bare meg, så her synes jeg avisene bør stagge seg litt. Det er nok av folk med flyskrekk, om en ikke skal rope ulv-ulv i tide og utide.

Kanskje disse avisene burde overveie å ha en kontakt innenfor luftfart som de kunne rådført seg med i slike situasjoner, så slipper journalisten å trekke konklusjoner basert på egen og noen ganger mangelfulle erfaring og innsikt i luftfart.

Når dette er sagt, så kom det visst teknikere opp til Værnes vha SAS, og maskinen skal være i operativ stand igjen :)

Back