KLM avgang evakuret på TRD

Shadow

OSL Slave
KLM avgang evakuret på TRD

Evakuert grunnet drivstofflekkasje etter å ha forlatt gaten. Eller som det så pent står i artikkelen
Flyet ble dermed kjørt tilbake, og passasjerene ført ut av flyet,

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=545124

Ifølge lufthavnsjefen kan årsaken være at tanken var overfylt, noe som innimellom skjer, men han kan ikke fastslå dette før flyet er undersøkt.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2818318.ece
Ifølge lufthavnsjefen var hele situasjonen udramatisk, og passasjerene måtte forlate flyet på vanlig måte.

Re: KLM avgang evakuret på TRD

Hehe, hørte på nyhetene (radio) at passasjerene hadde "kunnet lukte bensin" utenfor flyet og at de "så brannbiler" på flyplassen! Alt skal jo på forsiden når det kommer til fly!

Last edited:

Hehe, hørte på nyhetene (radio) at passasjerene hadde "kunnet lukte bensin" utenfor flyet og at de "så brannbiler" på flyplassen! Alt skal jo på forsiden når det kommer til fly!

Jeg skjønner at mange her synes det er artig å påpeke alt dumt mediene skriver om fly, men det er faktisk helt unødvendig å lete etter små feil eller overdrivelser i en referert artikkel eller relaterte saker hver gang det dukker opp referanse til media. Det begynner etterhvert å bli litt slitsomt at vi ikke kan ha en eneste referanse til en nyhetssak her, uten å få denne typen kommentarer.

Jeg skjønner at mange her synes det er artig å påpeke alt dumt mediene skriver om fly, men det er faktisk helt unødvendig å lete etter små feil eller overdrivelser i en referert artikkel eller relaterte saker hver gang det dukker opp referanse til media. Det begynner etterhvert å bli litt slitsomt at vi ikke kan ha en eneste referanse til en nyhetssak her, uten å få denne typen kommentarer.

Ikke så rart det blir påpekt da når man ser alt svada som mediene kommer ut med, f.eks. som i denne saken. Stort sett tull alt som er skrevet, men noen skal for enhver pris på forsiden av en eller annen avis for så å få en (u)fortjent tusenlapp..... på tide at media får et litt mer edruelig forhold til luftfart generelt.......

Neste gang det skrives om en annen bransje i tabloidpressen kan man spørre en som jobber i denne bransjen om vedkommende kjenner seg igjen. Sannsynligvis får du like hoderystende reaksjon som de vi får når det skrives om luftfart.

Det skrives altså stort sett bare svada, problemet er at folk flest kjøper det som står. Ja noen tar til og med overskriften som god fisk.

Ikke så rart det blir påpekt da når man ser alt svada som mediene kommer ut med, f.eks. som i denne saken. Stort sett tull alt som er skrevet, men noen skal for enhver pris på forsiden av en eller annen avis for så å få en (u)fortjent tusenlapp..... på tide at media får et litt mer edruelig forhold til luftfart generelt.......

Jeg ser ikke noe tull her, for å være helt ærlig.

Og dersom man ikke vil gjøre noe annet med nyhetssaker enn å kommentere hvor teite de er, så kan man for min del gjøre det på et annet sted enn et flyforum. Eventuelt la være å referere hva media skriver.

Jeg ser ikke noe tull her, for å være helt ærlig.

Og dersom man ikke vil gjøre noe annet med nyhetssaker enn å kommentere hvor teite de er, så kan man for min del gjøre det på et annet sted enn et flyforum. Eventuelt la være å referere hva media skriver.

Dersom du tar alt som skrives i pressen for god fisk kan du begynne med å definere hva ordet "evakuere" innebærer.......

evakue're v2 (fra lat., av ex- 'ut av' og vacuare 'tømme') flytte (fra et truet område)

Var det dette du tenkte på?

Dersom man ikke kan akseptere at media forenkler og kanskje overdramatiserer av og til, så får man slutte å lese tråder med sitat fra media.

Vi kan nok være enig om at det var dramatisk - i alle for de som var der og opplevde hendelsen!

Vi kan nok være enig om at det var dramatisk - i alle for de som var der og opplevde hendelsen!

Dramatisk? Alt som skjedde var at paxen fikk beskjed om aa gaa i land. Iflg Aftenposten-artikkelen hadde ikke maskinen engang pushet ut. Jeg har vaert direkte involvert med fuelleaks i SAS, Vanguard, Swissair og ATA - samt i handlingsituasjoner - og jeg har ennaa til gode aa se noen dramatikk ...

Men så er du en skikkelig tøffing da...

Dette er omtrent like dramatisk som at du overfyller tanken din paa Shell .. hovedforskjellen er at bensinen paa Shell er lett antennelig, mens du kan stumpe roeyken i flybensin uten at noe skjer ...

Dramatisk? Alt som skjedde var at paxen fikk beskjed om aa gaa i land. Iflg Aftenposten-artikkelen hadde ikke maskinen engang pushet ut. Jeg har vaert direkte involvert med fuelleaks i SAS, Vanguard, Swissair og ATA - samt i handlingsituasjoner - og jeg har ennaa til gode aa se noen dramatikk ...

Jeg er enig med MOW, dette er ikke dramatisk. Har selv også opplevd fuellekasjer men kun ved handlingsituasjoner. Brann-Redning blir automatisk koblet inn ved slike hendelser, dette for å være på den sikre siden samt for opprydding av sølet. Dramatisk blir det hvis det tar fyr.

Men for de passasjerne det gjaldt kan opplevelsen ha vært dramatisk...brannbilene kommer sjelden når det skvalper over med diesel på Statoil.

....noen ganger burde brannvesenet vært på Statoil, folk røyker og prater i mobilen mens de fyller bensin - rart det ikke smeller oftere.

Tilbake til topic: hørte rykter om at KLMen var parkert med oljefat under buken der oppe

...brannbilene kommer sjelden når det skvalper over med diesel på Statoil.

.. men risken er 100 ganger hoeyere der, saa det sier litt om nivaaet paa 'dramatikken' ,

....noen ganger burde brannvesenet vært på Statoil, folk røyker og prater i mobilen mens de fyller bensin - rart det ikke smeller oftere.

Tilbake til topic: hørte rykter om at KLMen var parkert med oljefat under buken der oppe

Oljefat!!!!!!!!! På tv-adressa er det bilder av en vaskebøtte pluss en litt større bøtte for å unngå at parafinen rant ned på asfalten....

Tja, media overdriver konstant uansett, "det er jobben deres"... Jeg har store problemer med å kjenne igjen det som hendte i Bangkok nylig når jeg leser VG/Aftenposten/ect. om den saken. Skal vi tro media, så var det panikk på flyplassen, mens det som faktisk skjedde var at vi som var der (eller i alle fall meg selv og en god del av dem jeg snakket med) ble ganske utolmodig, og i grunnen ganske irritert. Ikke mye panikk å spore i den gården... (Jeg fikk i grunnen inntrykk av at en god del inne på terminalen var klare til å kaste demonstrantene ut fra flyplassområdet egenhendig)

Jeg har sluttet å lese avisartikler slik de står, jeg "skalerer" alltid det jeg leser nedover på "dramatikk-skalaen"...

Back