• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

KLM Asia...

• Thread starter Thread starter LTH
  • Start date Start date

LTH

ScanFlyer Gold
Medlem
Hva er egentlig greia med KLM Asia?

Jeg trodde det var Kinesiske myndigheter som nektet flyselskaper å lande i Kina hvis de fløy til Taiwan? Derfor opprettet man ett KLM Asia for å kunne fly til Taiwan.

Er det slik i dag? På nyere bilder ser jeg kun KLM som har noen fly med Asia på flykroppen. Er det eget AOC? -Eller er det KLM´s vanlige?

Jeg ser at flyvningene fra Amsterdam til Bangkok og videre til Taipei flys med KLM Asia...

Noen som har noen svar? :hi2

Ting tar vel tid. Det er jo fortsatt Unitedmaskiner som flyr rundt i det grå fargeskjema

Ja det er vel det. Men jeg mener noen av maskinene ble lakkert i vanlig KLM dekor en periode før de ble lakkert i KLM Asia dekor igjen...

hmmmm....Det er mulig at det er jeg som surrer her altså:stir

Takk for det. Søkte på KLM Asia men fant nada... :)

Lurer fortsatt på hvorfor maskinene ikke er omlakkert i standart KLM skjema?

Fant nada? Tok toppen 15 sek å finne følgende:
KLM Asia

KLM Asia (荷蘭亞洲航空公司 Hanyu Pinyin: Hélán Yàzhōu Hángkōng Gōngsī) was a wholly KLM owned subsidiary, registered in Taiwan, Republic of China. The airline was established in 1995 in order to operate flights to Taipei, without compromising the traffic rights held by KLM for destinations in the People's Republic of China. KLM Asia is no longer in operation but its aircraft still fly in the KLM Asia livery.
The livery of KLM Asia does not feature Dutch national symbols, such as the Flag of the Netherlands, nor does it use KLM's stylised Dutch Crown logo, instead featuring a special KLM Asia logo. KLM Asia has 6 Boeing 747-400 Combi aircraft (included in the KLM fleet as 747-400M).
http://en.wikipedia.org/wiki/KLM#Corporate_organisation

Last edited:
Men det forklarer fremdels ikke hvorfor KLM har malt om en del fly til KLM ASIA, selv etter at selskapet er "oppløst"? Er det så simpelt at dem ønsker å ha Asia på fly som flyr til Asia?:)

Men det forklarer fremdels ikke hvorfor KLM har malt om en del fly til KLM ASIA, selv etter at selskapet er "oppløst"? Er det så simpelt at dem ønsker å ha Asia på fly som flyr til Asia?:)

Riktig! Her traff du spikeren på hodet... Så langt har det ikke kommet noen svar på hvorfor de fortsatt har Asia på noen av flyene sine. :8:

Back