Litauske KlasJet skal øke flåten med 15 737-800, og gå inn i markedet for ACMI/Wetlease. Frem til nå har jo disse fokusert på VIP og privat charter med gamle 737 classic maskiner
KlasJet eies av kypriotiske Avia Solution Group, så hvorfor de skal ha disse til å operere i dette markedet, når de alt har et selskap i litauen som gjør det samme: Avion Express, er ikke helt klart for meg, annet enn å skape forvirring
Disse eier jo også det islandske fraktselskapet BlueBird Nordic, og for å skape ytterligere forvirring: latviske SmartLynx, som jo også driver med wetlease/ACMI
https://www.ch-aviation.com/portal/news/118995-lithuanias-klasjet-enters-acmi-sphere-to-add-15-b737s
KlasJet eies av kypriotiske Avia Solution Group, så hvorfor de skal ha disse til å operere i dette markedet, når de alt har et selskap i litauen som gjør det samme: Avion Express, er ikke helt klart for meg, annet enn å skape forvirring
Disse eier jo også det islandske fraktselskapet BlueBird Nordic, og for å skape ytterligere forvirring: latviske SmartLynx, som jo også driver med wetlease/ACMI
https://www.ch-aviation.com/portal/news/118995-lithuanias-klasjet-enters-acmi-sphere-to-add-15-b737s
Lithuania’s KlasJet enters ACMI sphere, to add 15 B737s