Klart for TRP-BUD

For min del synes jeg det er helt greit at SAS holder seg på OSL - WF gjør en meget bra jobb for konsernet i Vestfold. Savner vel heller Norwegian på Torp - de er ikke der i egen regi eller i regi av en allianse eller et datterselskap.

Ja, Widerøe gjør en bra jobb for konsernet. Men det er ingen grunn til å la andre ta all utenlandstrafikk av den grunn.
Nå er det 18 utenlandsdestinasjoner fra Torp, hvorav Widerøe har èn av disse.

Wizz Air er egentlig ikke polsk, men ungarsk. Rutetilbudet er riktignok størst fra Polen, men ruter ut fra Ungarn er sterkt økende.

Noen som har erfaring med Wizz Air? Jeg skal fly dem fra Poznan til Torp i juli.

Wizzair har et fly registrert i Bulgarien (LZ-WZA) og alle andre i Ungarn. Hovedbasen er Katowice flyplass og hovedkontor finns i Vecses ved Budapest. Nesten alle FA er Polakker.

Jeg har fløyet Wizzair i juli fra WAW til TRF. Deretter også min familie, på ruter WAW-TRF og NYO. Aldri forsinket eller innstilt. Airbus A320 er ganske nye. MEN de har konstant flymangel. Ruter fra Katowice til Vesteuropa og fra WAW til UK og Irland ofte innstills eller har store forsinkelser (8 timer). Til Skandinavien de har et stort krig med DY, og innstiller ikke oft. Norwegian er mer punktlig og har bedre kundtjenst, tror jeg.

Back