• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Klarer LOT å holde ut på OSL?

litt-amatør

ScanFlyer Gold
Medlem
Klarer LOT å holde ut på OSL?

Med tanke på Norwegians sterke satsing på Warzawa har jeg lurt på om det er plass til LOTs to daglige flighter til WAW fra OSL. Da jeg fredag skulle reise til LHR på akkurat samme tid som LOTs morgenavgang til WAW tenkte jeg å sjekke om det var mange pax på den. Jeg prøvde å følge litt med på om det kom mange som gikk ned mot bussen i etg under avgangshallen.

Jeg kunne faktisk ikke se noen som gikk ned dit. Nå ble det boarding på mitt ganske tidlig så det kan være jeg gikk glipp av en del. Fra flyvinduet så jeg en leddbuss stod der med Warzawa foran. Men kunne ikke se noen ombord i den.

Er det noen som vet hvordan LOT klarer seg på ruten til Warzawa, det må vel ha gått hardt utover denne ruten når DY etablerte seg så kraftig dit. LOT flyr jo også tross alt to ggr om dagen.

Replying to Topic 'Klarer LOT å holde ut på OSL?'

80% av passasjerene på Norwegians ruter mellom Norge og Polen er polakker. Det fortrekker tydeligvis Norwegian foran sitt eget flyselskap..

LOT greier vel ikke å matche prisene til DY såvidt jeg har sett.

LOT er et nettverkselskap med mye transfer pax og disse kan ikke DY ta på rutene sine til WAW.

De har vel endel transfer pax til både Gdansk og Krakow.. ops, dit flyr vel DY allerede.. :nor

LOT er ikke så ille på pris, og en del business reisende på den avgangen. Men jeg er sikker på at Norwegian nok er noe som LOT har merket.
Ser at det er en gjennganger med slike 'empiriske' selvsynsvurderinger av enkeltavganger på forumet her. De gir nok sjelden noe i nærheten av inntrykk av fakta. ;)

Back