Klappsete - TRD>OSL - NAX775 - LN-DYP - Natt

Even92LN

ScanFlyer Gold
Tross 10-20 minutter forsinkelse og et travelt crew ble det faktisk klapp på fredag - lar bildene tale for seg selv :)

IMG_3236.jpg


IMG_3240.jpg


IMG_3262.jpg


IMG_3292.jpg


IMG_3299.jpg


IMG_3302-1.jpg


IMG_3303-1.jpg


IMG_3305.jpg


IMG_3323.jpg


Number 5 in the sequence...
IMG_3339-1.jpg


... så litt vektorering måtte til
IMG_3343.jpg


IMG_3359.jpg


IMG_3360.jpg


Established on ILS 19R
IMG_3384.jpg


IMG_3386-2.jpg


IMG_3388.jpg


IMG_3402-2.jpg


IMG_3411.jpg
 
Nei synes de ble bra jeg - SPESIELT DE MED RULLEBANELYS <3<3<3

Jeg får ikke sånt til jeg. Du har sikkert superawesome blender du din luring :)
 
Veldig pene og bra bilder. Heldig var du også som fikk være med på denne flighten på klappsete må jeg si, misunner deg der du :D
 
Bra dette her! Kunne sikkert økt ISO'n et par hakk uten at vi hadde dødd av støy, og dermed lysere bilder. Sliter selv med å finne ut hvordan jeg skal legge ut klappvideo fra høstferien i HD... Men må si at du har gjort en god jobb i mørket - det der ække lett!
 
Fine bilder, nydelig cockpit på NGen :)
Jeg bare lurte på hvorfor det står "ATC" på EICAS-skjermen? Aldri lagt merke til det før :)
 
Stilig med RWY-lysene. Du får prøve en ny tur når det er LVP på OSL, da er flashlysene på og du ville fått noen skikkelig gromme bilder. Uansett, dette var bra jobbet.
 
Flotte bilder, heldig var du som fikk sitte på klapp!

Jeg lurer, hvordan gikk du fram for å få sitte på klapp? Flyr ofte mellom TRD og OSL selv, med både DY og SK, og kunne veldig gjerne tenke meg en tur på klapp ;)
 
Fine bilder, nydelig cockpit på NGen :)
Jeg bare lurte på hvorfor det står "ATC" på EICAS-skjermen? Aldri lagt merke til det før :)

Det er fordi det har kommet en beskjed på datalinken. I dette tilfellet mest sannsynlig en warning om at nettverket er utilgjengelig.
 
Flotte bilder, heldig var du som fikk sitte på klapp!

Jeg lurer, hvordan gikk du fram for å få sitte på klapp? Flyr ofte mellom TRD og OSL selv, med både DY og SK, og kunne veldig gjerne tenke meg en tur på klapp ;)

Begynn å bæse og si du har flyskrekk *plystre* :love
 
Takk alle sammen! :)

@Halvorsn: ISO var på max på de fleste bildene her, 3500. Ellers er bildene ganske riktige mtp hvordan lyset faktisk var der. Hvis du tenker på skjermene var de kraftig dimmet ned av pilotene, så derfor ser de så svake ut

Flotte bilder, heldig var du som fikk sitte på klapp!

Jeg lurer, hvordan gikk du fram for å få sitte på klapp? Flyr ofte mellom TRD og OSL selv, med både DY og SK, og kunne veldig gjerne tenke meg en tur på klapp ;)

Ikke så vanskelig - Spør flyvertinna/flyverten når du kommer inn i flyet om du kan få ta en titt inn i cockpit. Så spør han/hun pilotene, og som regel får du et ja. Hils pent på pilotene og prøv å få igang en flyrelatert samtale om de ikke virker veldig opptatt, still gjerne litt spørsmål om høyde, hvilken avgang de skal bruke, osv. Etter hvert kan du spørre om det er muligheter for å få sitte på klappsetet, enten får du ja, hvis ikke får du nei - får du et ja går resten av seg selv :P Dette har funket for meg 3 ganger på rad nå
 
Last edited:
Jeg spør veldig pent hver flytyr og får som regel nei. Sist gang var vel i 2007, da jeg selv ble spurt av co-pilot. Ellers er det bare å alltid å spørre og jo mindre fly/viktig avgang det er, jo enklere er det å komme ombord helt foran alle andre. Det går veldig på pilotenes stressnivå/"strenghets"nivå. Om de er lekne og er avslappet har du lettere for å få klaff og klapp enn om de har mye å gjøre. Som Even fint sier så er det lurt å spørre flyvert(inne) om en tur i cockpit for å se, og snakk så med pilotene. For min del var det håpefullt allerede fra flyvertinne-stadiet sist iallefall. Lykke til! :D
 
Imponerende! Helt nydelige bilder :) Knallbra å få til slikt ut av dårlige lysforhold..

Kunne det vært mulig å få tilsendt det nest nederste i øverste post i større oppløsning (wallpaper-must!)

:)
 
Back
Top