Klappsete Norwegian

Vær tidlig i gaten og spør personalet der så snart de kommer. Da kan de si fra til crewet så fort som mulig. Jo tidligere man vet om en slik forespørsel, jo bedre er det. Får man en slik request tett opp mot avgang blir det litt ekstra hektisk og da blir det oftere nei enn ja.
Ellers bra tips å spørre på en liten lapp el. Så gir det et seriøst inntrykk:)
Og få frem at det gjelder stor iver og interesse for flyging. Mye artigere å gjøre en tjeneste for en som virkelig setter pris på det. Dessuten er det ganske gøy å ha fly-keene folk på klapp.

Vær tidlig i gaten og spør personalet der så snart de kommer.

Prøv iallfall i gi de i gaten 1 minutt før du spør a ... ^_^
Verste jeg vet er folk som kommer å maser om ditt og datt det sekundet jeg kommer innenfor gaten, før jeg i det hele tatt vet noe om avgangen.

Tar opp igjen denne istedenfor å lage en ny en. Eg ska ut og reise med NAX når eg skal hjem fra Dalaman på Fredag den 20. Eg har prøvd å sende mail til post@norwegian.no og spurt, men der fikk eg til svar at det måtte eg ta opp med crew når eg kom til gate eller på boarding.

Men så tenkte eg på om det var rett mail å sende til... Noen tanker på det? Etter eg hadde fått svar sendte eg en melding på FB til en NAX pilot som eg var med i arbeidsuken og spurte om han kanskje kunne fikse noe for meg. Venter fortsatt på svar fra han :)

Noen flere tips eg kan få? Tror dere han NAX piloten kanskje kan ordne noe?

Benjamin

Minst mulig publisitet om dette, FB er fy-fy og smekk på lanken :whip Send mail eller gi crew en lapp i gaten.

Færrest mulig bør få vann på mølla. Tror dere skjønner resten selv hvis ikke blir det :crowded med forespørsler.

Eneste måten å få et sikkert svar på er å spørre kaptein (les: spørre purser om å spørre kaptein) ved boarding.

At du får sitte i FD på hele turen fra DLM har jeg svært liten tro på, men det er verdt forsøket å høre med CCM om han/hun kan høre med CMDR om muligheten for å ta en kikk. Jeg vet ikke om Tyrkia - på linje med UK - ikke tillater folk på klapp, mulig det er opphevet.

Men lykke til! :)

Du kan sende en mail til ************** så hjelper han deg nok..;)

Tror kanskje du skal ta slike interne DY adresser via PM. Er ikke sikkert flygesjefen blir helt fornøyd om e-posten hans havner rundt på alt av åpne fora fordi folk vil sitte i cockpit.

Last edited:
Flytte tråden til "Testforum" så kun innloggede medlemmer kan lese eller fortsette å gjalle dette ut til hvermansen?

Jeg fløy med Norwegian for første gang i slutten av Juni, da kom jeg inn i cockpit.

Jeg spurte kapteinen om å sitte i klapp ut på take-off'en på Gardermoen, men siden en ny pilot (to striper) ville kapteinen være i fred (slik at co-pilot'en ikke følte seg stressa)...

Jeg fløy med Norwegian for første gang i slutten av Juni, da kom jeg inn i cockpit.

Jeg spurte kapteinen om å sitte i klapp ut på take-off'en på Gardermoen, men siden en ny pilot (to striper) ville kapteinen være i fred (slik at co-pilot'en ikke følte seg stressa)...

2 striper trenger vel ikke akkurat bety at det er en ny styrmann?

Oisann... Her var det kommet mange svar :)

ENGM 911: Grunnen til at eg sendte til han på FB er at det er der eg prater med han oftest. Det er liksom ikke en helt fremmed eg snakker med altså som eg bare "var med". Det var tanten min som kjenner han som ordnet det. Derfor føler eg det nesten er riktig å bare ta det på den måten og ikke over mail med akkurat han. Om det hadde vært en pilot eg ikke hadde snurten hvem var, hadde saken vært en annen :)

Thomas: Har eg også lite tro på, men har ihvertfall ett håp om takeoff og landing + en liten prat på cruise :)

LN-KRF: Har ikke fått noen PM ennå, men er takknemlig om du vil dele den adressen med meg :)

Var på flight DK5914 fra KBV (Krabi) til Osl med Thomas Cook A330-300 OY-VKH! Spurte styrmannen mens han skulle på do og han nærmest kastet meg inn i cockpit'en! De var veldig trivelige og svarte på alt jeg lurte på. De endret til og med kursen for å demonstrere!

Nå er det DY denne tråden dreier seg om, men om man treffer riktig crew, skal det gå bra! :)

Jo mindre publisitet jo bedre. Jeg tipper at Thomas Cook pilotene har bedre tid og mindre stress enn sine kolleger i DY og SK.

Som flygeleder sitter jeg titt og ofte på klappsete.

Har 100+ turer på klapp de siste 5 årene. Ca 70% med SAS, 20% med NAX og 10% WIF.

Da har du en stor fordel siden du har id-kort som viser at du er trygg nok til å dirigere fly. Forstår godt å pilotene ikke nødvendigvis vil ha alle og enhver inne på kontoret sitt.
Er prosentene dine angivelse av hvor mange ganger du får ja, eller har du flydd mye med SAS enn de to andre?

Back