Klapp med SAS, MOL-OSL-MOL, RRA/TUK

MFM

ScanFlyer Blue
Fløy ned til Oslo søndag 14. juni og tilbake 16. juni, i anledning AC/DC Black Ice Tour på Valle Hovin =D Det ble klapp begge veier, endelig framsete på approach til Molde, og kameraet var med. Her er et lite utvalg, gi ris og ros!

IMG_9920.jpg

Ryggen til grisen, LN-RRB

IMG_9925.jpg

Detalj av lyspanel

IMG_9929.jpg

Detalj av MCP

IMG_9931.jpg

Pedestal

IMG_9935.jpg

Etter litt vinglepetter-avgjørelse om det var 07 eller 25 som var ideelt, falt avgjørelsen på 07. Backtracking

IMG_9935.jpg

FO: "Han der får motvind"

IMG_9943.jpg

T/O thrust set

IMG_9944.jpg

Climbout på SID, makan til fin utsikt skal du lete lenge etter ü

IMG_9952.jpg

Så hopper vi til descend på MES 4L

IMG_9952.jpg

Detalj pedestal

IMG_9954.jpg

OSL

IMG_9971.jpg

Short short final, forøvrig smootheste touchdown jeg har vært med på

IMG_9979.jpg

Air Cairo

IMG_9980.jpg

Variert og albinoen til Iceair

IMG_9989.jpg

At gate, obviously
 
Så kommer hjemturen med LN-TUK. TONDI 3P til LOC 25. Bildene lider av skumringssyndrom: Høy ISO, ditto lav lukkertid og blenderåpning. Håper de er verdt det

IMG_0187.jpg

På descend, her sees.. Fjell og skyer

IMG_0190.jpg

Sola midt i fleisen hele turen

IMG_0196.jpg

Med utsikt over fjord og fjell

IMG_0199.jpg

Vi nærmer oss

IMG_0206.jpg

Svinger fra offset kurs og inn på finale.

IMG_0210.jpg

Short Short final

IMG_0210.jpg

Siste sekund av flare

IMG_0223.jpg

Parked på stand 3. Domelights på, mørkt og kornete

IMG_0226.jpg

Fronten til TUK

Takk for titten :)
 
Last edited:
Sweet!!! Dette likte jeg :D Følte jeg var med på dette flyet...
Hvordan fikk du lov til å ta bildene? Jeg ble nektet av flyvertinnen på et SAS fly... :(
 
Knallbra bilder. :)

Ser at spaken til understellet står i "OFF"-posisjon. Hva er forskjellen på det og "UP"?
 
I "up" er vel hydralikken i gang, mens på "Off" er alt avskrudd. Sliter mindre på systemer ;)
 
I "up" er vel hydralikken i gang, mens på "Off" er alt avskrudd. Sliter mindre på systemer ;)

UP = hydtrykk til å trekke inn understellet. OFF= stenger av for olja, slik at det ikke står å bygger trykk i systemet. Men hydraulikken er fortsatt på, for å drive flightcontrols osv :)
 
Jeg tenkte jo på i selve hjulene, jeg trodde aldri at å sette gear lever til OFF slo av A og B ;)
 
Back
Top