• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Klapp med SAS, MOL-OSL-MOL, RRA/TUK

MFM

ScanFlyer Blue
Fløy ned til Oslo søndag 14. juni og tilbake 16. juni, i anledning AC/DC Black Ice Tour på Valle Hovin =D Det ble klapp begge veier, endelig framsete på approach til Molde, og kameraet var med. Her er et lite utvalg, gi ris og ros!

IMG_9920.jpg

Ryggen til grisen, LN-RRB

IMG_9925.jpg

Detalj av lyspanel

IMG_9929.jpg

Detalj av MCP

IMG_9931.jpg

Pedestal

IMG_9935.jpg

Etter litt vinglepetter-avgjørelse om det var 07 eller 25 som var ideelt, falt avgjørelsen på 07. Backtracking

IMG_9935.jpg

FO: "Han der får motvind"

IMG_9943.jpg

T/O thrust set

IMG_9944.jpg

Climbout på SID, makan til fin utsikt skal du lete lenge etter ü

IMG_9952.jpg

Så hopper vi til descend på MES 4L

IMG_9952.jpg

Detalj pedestal

IMG_9954.jpg

OSL

IMG_9971.jpg

Short short final, forøvrig smootheste touchdown jeg har vært med på

IMG_9979.jpg

Air Cairo

IMG_9980.jpg

Variert og albinoen til Iceair

IMG_9989.jpg

At gate, obviously
 
Så kommer hjemturen med LN-TUK. TONDI 3P til LOC 25. Bildene lider av skumringssyndrom: Høy ISO, ditto lav lukkertid og blenderåpning. Håper de er verdt det

IMG_0187.jpg

På descend, her sees.. Fjell og skyer

IMG_0190.jpg

Sola midt i fleisen hele turen

IMG_0196.jpg

Med utsikt over fjord og fjell

IMG_0199.jpg

Vi nærmer oss

IMG_0206.jpg

Svinger fra offset kurs og inn på finale.

IMG_0210.jpg

Short Short final

IMG_0210.jpg

Siste sekund av flare

IMG_0223.jpg

Parked på stand 3. Domelights på, mørkt og kornete

IMG_0226.jpg

Fronten til TUK

Takk for titten :)
 
Last edited:
Sweet!!! Dette likte jeg :D Følte jeg var med på dette flyet...
Hvordan fikk du lov til å ta bildene? Jeg ble nektet av flyvertinnen på et SAS fly... :(
 
Knallbra bilder. :)

Ser at spaken til understellet står i "OFF"-posisjon. Hva er forskjellen på det og "UP"?
 
I "up" er vel hydralikken i gang, mens på "Off" er alt avskrudd. Sliter mindre på systemer ;)
 
I "up" er vel hydralikken i gang, mens på "Off" er alt avskrudd. Sliter mindre på systemer ;)

UP = hydtrykk til å trekke inn understellet. OFF= stenger av for olja, slik at det ikke står å bygger trykk i systemet. Men hydraulikken er fortsatt på, for å drive flightcontrols osv :)
 
Jeg tenkte jo på i selve hjulene, jeg trodde aldri at å sette gear lever til OFF slo av A og B ;)
 
Back
Top