Anders95
ScanFlyer Blue
KL1217 go around på Torp
Heisann.
Min noe nervøse mor når det kommer til fly var med KL1217 i går (AMS-TRF). Fra ganske lav høyde ble det foretatt go around.
Kapteinen informerte noen minutter senere at det stod et fly på rullebanen og med en nervøs mor blir en fjær fort til fem høns osv... "Vi holdt på å kræsje inn i et fly på bakken!"
Uansett: Hun sa også at det virket som farten var for høy og at de stupte etter rullebanen, så jeg sjekket litt videre og ganske riktig blir det sagt på tårnfrekvensen; "Unstabilized".
Hva er grunnen til at man ikke oppgir det som årsak, når man først velger å forklare? Skjønner at det er mye å gjøre for gutta foran og at det ikke er førsteprioritet å informere om alt som skjer.
Men for en engstelig passasjer hadde det kanskje vært bedre å høre at farten var litt for høy og at vi prøver igjen om et øyeblikk?
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=144898
Her er forresten en fin video fra go around på akkurat samme ruta faktisk. Der blir også trafikk på rullebanen nevnt som årsak.

Heisann.

Min noe nervøse mor når det kommer til fly var med KL1217 i går (AMS-TRF). Fra ganske lav høyde ble det foretatt go around.
Kapteinen informerte noen minutter senere at det stod et fly på rullebanen og med en nervøs mor blir en fjær fort til fem høns osv... "Vi holdt på å kræsje inn i et fly på bakken!"
Uansett: Hun sa også at det virket som farten var for høy og at de stupte etter rullebanen, så jeg sjekket litt videre og ganske riktig blir det sagt på tårnfrekvensen; "Unstabilized".
Hva er grunnen til at man ikke oppgir det som årsak, når man først velger å forklare? Skjønner at det er mye å gjøre for gutta foran og at det ikke er førsteprioritet å informere om alt som skjer.
Men for en engstelig passasjer hadde det kanskje vært bedre å høre at farten var litt for høy og at vi prøver igjen om et øyeblikk?
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=144898
Her er forresten en fin video fra go around på akkurat samme ruta faktisk. Der blir også trafikk på rullebanen nevnt som årsak.
