• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

KL 1252 med sikkerhets-landing i AMS.

kekker

Onkel reisende kekker
Flyet fra KRS fikk tydeligvis en feilmelding/feilindikasjon ved avgang fra KRS, men valgte allikevel å fortsette mot AMS. Hvorpå det ble røyklukt i kabinene melder aftenposten.

Jeg syns det var litt snurrig at de fortsatte til AMS, men det spørs vel på alvorligheten av feilindikasjonen og en relativt liten lyst til å stå på KRS å blomstre...
 
Forhåpentligvis så er det andre vurderinger enn om KRS er et OK sted å stå som ligger til grunn for å fortsette til AMS
 
Dette var en litt merkelig historie. Men indikasjonene de fikk etter avgang måtte være noe de trodde var feil med instrumentene siden de fortsatte? Men "nødlanding", vel vel.
 
Det står ingen andre steder enn i Aftenpostens nettutgave at det er på avgang problemet oppsto. Aviation Herald som jeg stoler mer på enn Aftenposten, beskriver at de var på innflyging. Aftenposten henviser til nu.nl, men de sier ingenting annet enn at flyet landet trygt som muligens, men bare muligens siden det ikke gir rom for ville spekulasjoner og konspirasjonsteorier, er hovedpoenget her.
 
I "diskusjonens navn" kan jeg jo foreslå at det skjedde noe med hjulet etter/ved avgang, men understellet vil naturligvis være like "farlig å lande med" enten det skjer i Kristiansand eller i Amsterdam, og da er det vel ikke unaturlig at KLM velger å fortsette for senere å lande i Amsterdam om noe skulle skje..
 
Back
Top