Kjos: -Vi driter i nordmenn

Rebranding for NAX ?

I all logikk, sett ut ifra Norwegians nye long-haul planer, vil det pä et visst tidspunkt bli lysklart at BRAND/LOGO-navn (med en historisk tilknytning til flagget/landet) ikke lenger fullt passer inn med posisjoneringen pä markedet, hvoretter en rebranding ville falle seg naturlig ... hva med Kjosair eller Billigair eller Björnair ... ville Ola Nordmann befries fra denne typen ubehageligheter da ?

Men tilbake til saken - Bjørn Kjos mener han er feilsitert:

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10129230

Nå virker det vel mest som om det er de norske og svenske avisene som har vridd på den opprinnelige artikkelen så den skal passe motivet til avisen, og ikke The Guardians originalartikkel:

Svenske Expressen er en av flere aviser som har sitert Kjos på at han «skiter i norrmännen»

Journalist Gwyn Topham som har skrevet artikkelen i The Guardian, sier han står ved innholdet sin egen artikkel.

Men de skandinaviske avisene som siterer Kjos på at han «skiter i nordmennene» kan ha tolket artikkelen hans feil.

- Jeg har aldri skrevet at Kjus skiter i nordmennene, påpeker han.

Når VG forklarer den engelske journalisten hva Kjos selv ville få frem under det vel 40 minutter lange intervjuet, sier han at alt dette kommer fram i hans artikkel.

- Men setningene kommer kanskje i en annen rekkefølge enn de ble sagt, sier Gwyn Topham.

Re: Rebranding for NAX ?

I all logikk, sett ut ifra Norwegians nye long-haul planer, vil det pä et visst tidspunkt bli lysklart at BRAND/LOGO-navn (med en historisk tilknytning til flagget/landet) ikke lenger fullt passer inn med posisjoneringen pä markedet, hvoretter en rebranding ville falle seg naturlig ... hva med Kjosair eller Billigair eller Björnair ... ville Ola Nordmann befries fra denne typen ubehageligheter da ?

Du tenker på samme måte som med Norwegian Cruise Line? ;)
Wiki-artikkel om NCL

Har tenkt en del på Norwegian Cruise Line jeg også når det gjelder denne debatten. Det Norske Veritas er et annet eksempel.

Rebranding NAX in the pipeline ?

Jeg tenker at den dagen NAX og RYR (eller NAX og EZY ?) fusjoneres, sammen evtlt med SAS (hvis da ikke SAS fagocytteres av DLH för det ?) forsvinner all forsmak av "Norge" i brandingen ?

Last edited:
Koselig med en ny hetse DU/DY tråd. Det morsomme er jo at tråden er basert på en tolkning fra pressen (som vanligvis blir sett på som svært lite pålitelige her inne).

Jeg regner med de fleste er ganske klar over at denne ganske så gløgge mannen, som er temmelig godt utdannet, med en rimelig hissig CV ikke sier noe så dumt? At han driter generelt i nordmenn?

Jeg er som vanlig litt mistenksom på at noen av kommentarene her inne paa disse trådene faktisk også kommer fra personer som jobber i eller har relasjoner til konkurrerende flyselskap og hvis dette er tilfelle så er det ikke særlig pent.

Jeg tar dog de svært frydefulle kommentarene fra våre skandinaviske naboer med stor ro og ser på det som småsøt misunnelse ;)

Misunnelse? På måten DU/DY drives med innleid personal uten rettigheter?
Tja, kanskje?
Disclaimer: jobber ikke i SAS eller annet flyselskap.

Back