Kjos: "Tror på 5 millioner danske passasjerer" og vil til Asia & Amerika..

Re: Kjos: "Tror på 5 millioner danske passasjerer" og vil til Asia & Amerika..

DY slipper ikke store nyheter kl 2330 en fredags kveld skulle man tro.

Hvis Kjos först skal satse IC, så er vel ikke CPH noe dårlig tips kanskje.

* En region i vekst
* Störst passasjergrunnlag i Norden
* Det er lettere å få nordmenn til å fly om CPH til USA enn å få dansker til å fly om OSL til USA??

Dagens satsing innenriks i DK kan jo underbygge et slikt argument. Men kun löse spekulasjoner fra min side.....

woohoo.gif

Tidspunktet er pussig .. det er rett etter børstid - her i USA. Og det er ikke uvanlig at store økonomiske nyheter slippes på denne tiden for å unngå suspensjon av aksjen. Men hva er viktig nok til at dette skulle være nødvendig? En vanlig flyordre er det ikke ..

Men det er vel sannsynlig at det ikke har noe med dette å gjøre ..

Kjosern har kanskje gitt nyheten eksklusivt til Aftenposten - for å få stort oppslag i lørdagsutgaven?

Aftenposten distribueres i den tiden til andre mediebedrifter, ihvertfall gjorde de det før.

Gleder meg til en spennende kveld!

....samtidig går det nå rykter i bransjen om at DY også vil satse med regionalfly. Synes det høres urealistisk ut dersom de skal gjøre en slik satsning samtidig som de vil satse på IC. Men hvis DY vil ha opp feed til egne ruter, samtidig som de nå satser stort i DK på ruter hvor 737 egentlig er for stor maskin (skal man tro hva folk sier og mener), og hvis man ser på det faktum at Kjos har erfaring med NAS og F50 på Vestlandet fra tidligere....så vet man jo aldri hva som kan skje. I så fall blir det full krig med flere selskaper, bl.a. en grønn måke som eies av SAS! :)

Den som vel har mest å vinne på store overskrifter i helgen er vel Feel.... , som også tidsmessig bør komme på bane nå

Må innrømme at jeg er meget spent på hva som dukker opp av nyhet ikveld. Vi vet jo at MartinL var temmelig i hundre da Thai kom til OSL. Og nyheten som kommer ikveld karakteriserer han som "årets flynyhet" så lista er lagt temmelig høyt :lol:

Ja, skal Feel ha pax må de vel snart begynne å selge billetter?

Til alle dere som har tenkt å følge med her kl 23.30.01 - ha en riktig god helg!

Kanskje Norwegian og Feel starter nytt (datter)selskap sammen og bestiller noen B787, men at de starter med A330... Who knows...

Som flere av dere vet, jobber jeg i en av landets største aviser og er kjent med hva som skal lanseres av stoff i nattens utgave.

Det er altså ikke et selskap som slipper nyheten, men en avis som slipper nyheten. Dette på bakgrunn av informasjon som er hentet inn de siste dagene som også er bekreftet av selskapet selv og og andre involverte. Dette er nyheter som nok kommer brått på de fleste.

Dette er stoff som skal kjøres i lørdagsutgaven som egentlig ikke er tilgjengelig før ca kl 02:00 i natt. Derimot har vi fått lov til å referere til nyheten fra i det øyeblikket de første avisen er levert redaksjonen i Oslo. (ca kl 23:30)

Mulig noe lekker ut følr den tid, men skyld ikke på meg om det ikke er ferskvare kl 23:30!

Tro meg, jeg får krampe av å holde kjeft her:)

Last edited:

Tusen takk for at du deler dette med oss paa en slik flott maate MartinL, skjoenner godt at det maa vaere hardt aa holde kjeft, men det er det helt sikkert verdt.....

skjoenner godt at det maa vaere hardt aa holde kjeft,

Særlig for Martin .. hehe ... veldig hyggelig å treffe deg på DO'et forresten! :up:

:stir DY og Feel starter IC fra OSL via SVG til IAH og OSL-BKK med to av de første B787ene :stir

;)

Spørs om å smiske virker MOW ;)

Kanskje Ryanair kjøper Norwegian... Håper da slett ikke det....

Blir spennende å få høre den store nyheten:)

Tror ikke denne nyheten dreier seg om Norwegian i det hele tatt. Men heller inneholder noe asiatisk ! :)

Back