Re: Kjos: -SAS flyr med søppel.
Herr Kjos : dette blir jo bare mer og mer tullete
Sakset denne i fra forum på Aftenposten:
Det er kanskje de samme flyverene i Norwegian som pga økonomi ikke følger bakkemannskaps anbefaling av deice fordi det oppserveres rim på vingene? Jeg flyr ofte med Norwegian, men håper å slippe unna de pilotene som velger økonomi framfor sikkerhet. Og ja, jeg vet MEGET godt hva jeg snakker om. Ikke at det skjer så veldig ofte, men det vitner om ett dårlig sikkerhetsmiljø. Når det gjelder Kjos påstand om at han betaler for vekten på flyet når det lander, er det selvsagt feil. En bør sjekke med Avinor, så vil de bekrefte at det er startvekt det betales for.... Til Oslo Lufthavn flyr Norwegian med flest 737-300, noen rundt 20 år gamle. Motorene på disse flyene blir transportert med FLY-cargo til Kina for vedlikehold. Norwegian har også en policy om å bruke høy fart for å nå divere slot-tider, slik at utslippene på en Norwegian 737-300, er høyere enn nødvendig (kalkulert med kort flytid selvfølgelig pga økonomi). Fra Norwegian Air shuttle, som de heter, la om driften i 2002, har flåten deres sluppet ut MER CO2 enn mange andre konkurrenter. Dette fordi Kjos ha hatt en policy om å leie inn fly som slipper ut mye CO2 pr kilometer Kjos refererer forøvrig til MD-80, MD-81, og MD-82. Disse brukes i noen grad av SAS, men ingen slike fly har base i Norge. Norwegian derimot har nettopp leid inn en gammel 737-400 som har motorer og en konfigurasjon som fører til høye utslipp. At det aktuelle flyet ble holdt igjen i Frankrike pga inspeksjoner, sier vel sitt. Hvem ønsker å fly med et inneigd fly fra ett flyselskap som kun har nettopp 1 gammelt fly? Jeg vil nøle med å sette meg i Thor-Airs 734 i alle fall. Dagens hilsen til Kjos: Slutt med dette svada tullet. Fly fly, ikke lei inn useriøse selskaper. Kom med FAKTISK statistikk, ikke framtidige planer.