• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kjos: 150 fly, inkludert 50 787 på Gatwick ?

Re: Kjos: 150 fly, inkludert 50 787 på Gatwick ?

Tja, det mest urealistiske her er jo at britiske politikere skal godkjenne en ny rullebane og da også terminalutvidelse på Gatwick
Skulle det komme på plass er det faktisk ikke urealistisk det Kjos her kommer med

Hvis noen i 2005 hadde sagt at Norwegian skulle bestille 222 nye fly om 7 år hadde vel også det blitt sett på som en smule optimistisk også. ...

Last edited:

Hvis noen i 2005 hadde sagt at Norwegian skulle bestille 222 nye fly om 7 år hadde vel også det blitt sett på som en smule optimistisk også. ...

Ja, mange kjennere av bransjen mente at det skulle godt gjøres å holde det gående i mer enn 1 år når de startet opp jetoperasjonene...;)

England virker like positiv til Rullebaner i London området som byrådet i Oslo er til biler...

Ja, mange kjennere av bransjen mente at det skulle godt gjøres å holde det gående i mer enn 1 år når de startet opp jetoperasjonene...;)

På oppstartdagen for DY var det et almannamøte i et annet flyselskap som opererer i samme marked, hvor mellomledere lo høyt og lovte at dette tullet var over i løpet av et par måneder og at ting snart var tilbake til normalen :headbang

England virker like positiv til Rullebaner i London området som byrådet i Oslo er til biler...

Det kommer nok en ny rullebane i London-området. Spørsmålet er, som du sikkert vet, om det skal være LGW eller LHR som får denne. Så vidt meg bekjent er det snakk om en avgjørelse om dette i løpet av 2016.

Det kommer nok en ny rullebane i London-området. Spørsmålet er, som du sikkert vet, om det skal være LGW eller LHR som får denne. Så vidt meg bekjent er det snakk om en avgjørelse om dette i løpet av 2016.

Hva med STN. Er det plass til en ekstra rullebane der? BA har jo såvidt begynt med noen operasjoner der faktisk.

Hva med STN. Er det plass til en ekstra rullebane der? BA har jo såvidt begynt med noen operasjoner der faktisk.

Jeg tror det er plass, og om jeg husker rett så har det vært planer om utvidelse med en ny rullebane med påfølgende oppkjøp av eiendommer rundt flyplassen. Ekspansjonen ble imidlertid skrinlagt for en del år siden (jeg tror ikke de fikk nødvendig politisk backing av prosjektet).

STN har en veldig aktiv 'nabogruppe' som setter seg mot utvidelser med alle midler.

Må nok erkende, at jeg har meget svært ved at se, hvad Norwegian skal med 50 stks B787 i LGW..
Med mindre de vil flyve time drift til USA..
Hilsen Ole

Må nok erkende, at jeg har meget svært ved at se, hvad Norwegian skal med 50 stks B787 i LGW..
Med mindre de vil flyve time drift til USA..
Hilsen Ole

BA har 133 widebodies ... Virgin har 39 ... Markedet er enormt.

Back