• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kjevik: Til skogs igjen!

LN-GBM

ScanFlyer Silver
Da har jeg vært i farta igjen. Dere får bære over med at det er mange bilder av de samme flyene, men utvalget er ikke allverdens på en lørdags ettermiddag.

kzdrev_web.jpg

PH-KZD ankommer fra Amsterdam.

kzd_web.jpg

iii_web.jpg

EZ-trippelI ankommer fra Las Palmas

iii2_web.jpg

kyz_web.jpg

Går ut fra at Iberworlds EC-KYZ ankommer fra samme plassen.

kyz2_web.jpg

kyz3_web.jpg

Enkelte er opptatt av røyk ved touchdown, men på grunn av feil baneretning så får dere ta til takke med ei støvsky. Det er det nærmeste vi kommer i dag.

kzdto_web.jpg

KLMs avgang, her blir det en del bilder så de som ikke liker mange bilder på rappen får holde for øynene mens de scroller nå. :p

kzdto2_web.jpg

Fikk heldigvis med meg en avgang mot nordøst før de byttet baneretning, ellers hadde jeg fått alle avganger mot sør, og sågodt som alle ankomster fra sør. Det blir lite action av det.

kzdto3_web.jpg

kzdto4_web.jpg

kzdto5_web.jpg

Nå kan dere åpne øynene igjen!

wfh_web.jpg

WFH på vei mot Bergen, de snøt meg og var såvidt ute på banen før de snudde og tok av.

iiito_web.jpg

Så var det avgang for Air Europa og trippel I, den fikk klarering til Bordeaux.

iiito2_web.jpg

acu_web.jpg

LN-ACU hadde seg først en tur til Arendal og Lillesand med retur via Grønningen. Så ble det landingsrunder.

Flotte bilder fra Kjevik. Ikke akkurat et sted å spotte widebodies, men flott er det uansett.
Merker jeg savner postruta mi som gikk til Kjevik og området rundt.

Nydelige bilder her! Likte veldig godt bildene av Fokker'n til KLM. Vakker fugl. Fine vinkler! Kjekt med profilbilder av F70 med hjula på god vei inn.

Flotte bilder som vanlig Glenn!

Fikk du med deg Transaviaen som var nedom i går? Så den da jeg kom tilbake fra CPH. Var visst en spesialcharter. Så den skulle til CDG. Ikke ofte det er direkteflighter mellom KRS og CDG!

BF:cool2

Fikk du med deg Transaviaen som var nedom i går? Så den da jeg kom tilbake fra CPH. Var visst en spesialcharter. Så den skulle til CDG. Ikke ofte det er direkteflighter mellom KRS og CDG!

Nei der har jeg gått glipp av en gitt...
Neste på blokka nå er denne, selv om det nok blir i mørkeste laget:
22:50 Praha CQ7003 Czech Connect Airlines

Takk for kommentarene folkens! :cheers:

Flotte bilder dette;)
Bildene med røyken bra gressbrenninga i bakgrunnen var anderledes og kule.

Takk for kommentarene folkens! :cheers:

Ser ut som de kun har en 737-300 i flåten. Wikipedia tells me so. Men klarer ikke p.t finne reg på den.

Prøvde å se når de som reiste med Transavia til CDG kommer tilbake, men finner ikke noen spesielle ankomster verken i dag, søndag, mandag eller tirsdag. Kan det være at de kommer tilbake via Praha da med den maskinen du nevner?

Og Transavia kom over taket nå. Er tilbake om litt... ;)

transavia_web.jpg

Da har denne nettopp tatt av mot AMS. Mitt neste kamera skal ikke ha ISO-allergi, det er jeg fast bestemt på. Behøver bare å tenke på iso-verdi så ser jeg det på bildet etterpå. :)

cca_web.jpg

Czech Connect Airlines fikk lokket meg ut på søndagskvelden. Bare så synd at den greide å gjemme seg innimellom alle de andre slik at jeg ikke fikk knipset den med flomlys på. Den observante kikker kan vel skimte den ute til venstre. Det var imidlertid en meget god trøst å ha OY-KHU parkert øverst.

Derfor får dette bli kveldens bonus:
khu_web.jpg

khu2_web.jpg

Kjempefine bilder - morsomt å se :-)

Som student bodde jeg i Bjørndalsheia - helt på toppen! Når jeg kikket ut vinduet kunne jeg enkelte ganger se rett inn i flyene som var på vei til å lande på Kjevik. Kjempegøy :-)

Skulle ønske SAS kunne komme med MD oftere til Kjevik! Sukk!!

Merkelig at den Transaviaen ikke var satt opp på Avinors sider da!

Har stått ovenfor Befalsmessa, i heia der er det flere steder som gir deg varierende utsikt over rullebanen.

Back