Kjevik i dag

Denne Let'en har hoppet rundt her i dag, er dette også et kalibreringsfly? Noen som vet hva den gjør her? Trening? (Minn meg på å bruke færre spørsmålstegn neste gang...:zzz )

Attachments

• let.jpg
    let.jpg
    64.2 KB · Views: 17
.. og akkurat nå er en Ascot (RAF) BAe-146 på vei inn. Det er vel et VIP-fly det?

Skikkelig møkkavær + at jeg ikke har noe "spotterkamera" :spin:

Attachments

• ze700_050705_3.jpg
    ze700_050705_3.jpg
    116.4 KB · Views: 15
Originally posted by HVI
.. og akkurat nå er en Ascot (RAF) BAe-146 på vei inn. Det er vel et VIP-fly det?

Sikkert noen artister til Quart'en (I dag spiller for eksempel Green Day). :zzz

KJEVIK I DAG
Her er'n. Det eneste den kom med var en koffert/veske som ble båret inn. Kanskje noen engelske kongelige som hadde glemt party-skjorta? Ellers kan jeg si at det var en våt opplevelse, typisk nok så regnet det mest akkurat i det Ascot'en var der... Jeg var mildt sagt BLAUD!

Edit: HVI du må ha vært der samtidig som meg. Har lignende bilder selv. Jeg la ikke merke til flere spottere, hvor var du?

Attachments

• ascot.jpg
    ascot.jpg
    157.7 KB · Views: 14
Synes jeg fikk med meg at de var 20 POB og den fikk direct SVD som ligger i sverige etter takeoff.

Jeg spotta ikke da :p Heiv bare bilen inntil gjerdet rett ved siden av busstoppet og stakk kameraet gjennom gjerdet. Kom når BAe'en var på short final, og dro når rett etter Fokkeren var i lufta :hi2

Nå så det ut som om nok en BAe tok av og svingte østover. Forsvant i skyene. Det var en jet med t-hale. Jeg er en dust som ikke har gått til anskaffelse av scanner, enda jeg har tenkt på det så mange ganger... :sarc

Takk for tipset HVI, kommer du over flere fly på vei inn så er jeg veldig interessert i få høre om det.

Og denne stod der i dag, 6. juli.
Dette er visst blitt den store Quart-tråden.

Attachments

• erj.jpg
    erj.jpg
    67.1 KB · Views: 13
Greit å få dokumentert hva folkene kommer med da!
Hadde vært interessant å vite hvem som kommer med hva og sånn, men er kanskje ikke så lett å finne ut...

Det var da som :baeh ... Alltid går jeg glipp av godbitene på Kjevik. I morgen må jeg virkelig få med meg kameraet på jobb og svinge innom på vei hjem. Vi skal ikke starte en egen spesifisert meldingstjeneste for oss spottere på Kjevik (eller generelt for alle spottere)? Bare en tanke... ;)

Det vi skulle hatt var en klubb for oss flyinteresserte her nede. Hva med å arrangere et møte?
Edit: Når det gjelder spesielle fly så har jeg en fordel, bor et par kilometer lenger oppe i bygda, Solsletta for lokalkjente :sarc , under innflyvningen til rwy 22. Kan se noe av det som kommer hvis vinden er riktig, og kort vei ut.

Og jeg som bor på Lund har ikke like stor mulighet til å komme raskt ut hvis det skulle skje noe. Er ikke SÅ ofte bussene går. :p Prøvde å sykle til Hamresanden iforgårs da, og det tok bare en halvtime, så går faktisk an å sykle ut. :p

Originally posted by HVI
Nå landet akkurat "Twinjet 1"
Kan det være denne :wow: (A319CJ)

Stemmer nok det! Takk for tipset HVI! Flyet er tydeligvis leid inn for å fly Foo Fighters (se logo over viduene) som har opptreden på Quart i kveld. Heldigvis litt bedre vær i dag. :up:

Attachments

• PICT0020.jpg
    PICT0020.jpg
    97.8 KB · Views: 5
Originally posted by Exiz
Og jeg som bor på Lund har ikke like stor mulighet til å komme raskt ut hvis det skulle skje noe. Er ikke SÅ ofte bussene går. :p Prøvde å sykle til Hamresanden iforgårs da, og det tok bare en halvtime, så går faktisk an å sykle ut. :p

Men bussene til Tveit er de desidert beste, fineste, koseligste, kuleste bussene i hele byen, mye bedre enn de derre Metrogreiene! :p Der fikk du den Exiz!

Kom også over Airbusen nå i kveld når jeg tilfeldigvis var utom en tur, pleier å måtte ta "snarveien" via Kjevik. Ellers så er det greit noen tipser. HVI: Hvilken scanner har du, og hvor langt unna Kjevik bor du?

Jøss, dette må vel Avinor ta seg godt betalt for.. Holder sjappa åpen over 2 timer ekstra for at Foo Fighters skal komme seg til Edinburgh i natt. De drar nemlig nå straks.

GBM: Har en Uniden UBC780XLT og en Maycom AR-108.. Topp og bunn når det gjelder scannere, for å si det sånn. Bor på Gimlekollen.

Back