Kjapt i svingene med DY

krølle

ScanFlyer Crusty
Mente jeg leste i AFTENBLADET her om dagen at der ikke ble økning i/på SVG fra DY sin side,
nå er det ikke det dette handler om men i samme artikkel så stod der at de økte fra 5 til 7 turer til BGO ( tilgi meg om jeg husker feil )
Men så kommer snuoperasjonen, nå, noen dager etter nevnte artikkel er de nede i 6, no big deal igrunnen, men den ene er på "bekostning" av SVG-TRD ruten som nå er blitt SVG-BGO-TRD V.V. Heller ingen big deal, kanskje, men for meg føyer det seg inn i rekken av raske snuoperasjoner, husket et interjuv Kjos hadde med AFTENBLADET og der ble økning SVG-RYG trukket frem, hva skjedde, jo de la like godt hele dritten ned.

Så er det lettere/enklere/mer ok om en LCC kutter enn et netteverksselskap, hadde en eventuell kutt av SVG-KRS kunne foregått i samme stillhet? :fly

Det kommer jo an på hvor langt i fremtiden du snakker om, i den grad det blir styr om dette.

Men det har alltid vært slik at nettverkselskapene planlegger mye tidligere og er mer faste med rutene mens LCC snur seg fortere og legger ned ruter på kort varsel om de ikke er lønnsomme. Så det er ikke noe nytt med DY dette.

Back