Many components are not built by Boeing but are outsourced to other manufacturers both in the US and increasingly around the world. This may be either for cost savings in production, specialist development or as an incentive for that country to buy other Boeing products. Here is a list of some of the outsourced components:
Fuselage, engine nacelles and pylons - Spirit AeroSystems (formerly Boeing), Wichita.
Slats and flaps - Spirit AeroSystems (formerly Boeing), Tulsa.
Doors - Vought, Stuart, FL.
Spoilers - Goodrich, Charlotte, NC.
Vertical fin - Xi'an Aircraft Industry, China.
Horizontal stabiliser - Korea Aerospace Industries.
Ailerons - Asian Composites Manufacturing, Malaysia.
Rudder - Bombardier, Belfast and AVIC subsidiary Chengfei Commercial Aircraft (CCAC), China
Tail section (aluminium extrusions for) - Alcoa / Shanghai Aircraft Manufacturing, China.
Main landing gear doors - Aerospace Industrial Development Corp, Taiwan.
Inboard Flap - Mitsubishi, Japan.
Elevator - Fuji, Japan.
Winglets - Kawasaki, Japan.
Fwd entry door & Overwing exits - Chengdu Aircraft, China.
Wing-to-body fairing panels and tail cone - BHA Aero Composite Parts Co. Ltd, China.
Er kinesisk, står Ground Support Equipment (GSE) 地面保障设备
Kan det være at det er en motorcowling tiltenkt en kinesisk kunde, men som kom til SAS? Men hvorfor samme malingsfarge som SAS? Finnes det noen i Kina som har samme farge som SAS? Eller er det en ny standard at alle produkter fra Kina er påskrevet med kinesisk tekst? So many questions![]()
hehe, hvis det er noen som kan svarene på alle disse spørsmålene her på forumet er det vel et under. Nå er jo den sas-rød/oransje-fargen ganske unik, da den egentlig ikke er verken rød eller helt oransje (hadde vært artig om noen kunne komme med historien til valget av akkurat den fargen), og jeg har aldri sett et fly med den type blandingsforhold på en 737. Denne er nok bestilt i kun et eksemplar i sin tid, og han kineseren som malte den kan jo ha trodd at SAS var et kinesisk selskap for den saks skyldeller at det bare er standard prosedyre borti der...
Den kan jo også opprinnelig ha sittet på en av maskinene som kom fra Air China og som vel ble malt der nede ..
Godt bilde!
Ja, jeg føler jeg fant en svært smal nisje av flyspørsmål herMen allikevel, om det er standard prosedyre å skrive kinesisk på kinesiskproduserte deler så står jeg igjen med to spørsmål:
1) Hvorfor har ikke andre det, om alle motorcowlings produseres i Kina?
2) Hvorfor - gitt at det normalt sett ikke produseres i Kina but elsewhere - har SAS akkurat denne motorcowlingen fra Kina?
![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.