• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kenya Airways for 38 år siden....

Potter

Newcomer
Kenya Airways for 38 år siden....

...i Mombasa, for en kort flytur til Nairobi. Norske FN-soldater på vei hjem til Libanon fra perm! Bilde 2 er naturligvis tatt underveis med samme fly og viser en haug med skyer...... og Kilimanjaro! Februar 1985!

Min første post med bilder her! ;)

Fra Nairobi til Tel Aviv Ben Gurion ble det El Al 747-100! Fantastisk tur begge veier...

Edit: Hadde det vært 38 år siden, hadde jeg vært 10 år gammal! Det riktige er naturligvis 28 år siden ;)

Attachments

• Mombasa.jpg
    Mombasa.jpg
    50.5 KB · Views: 679
  • Kilimanjaro.jpg
    Kilimanjaro.jpg
    39.9 KB · Views: 679
Last edited:
Re: Kenya Airways for 38 år siden....

Wow, det Kilimanjarobildet er flott. Det var mere sne på toppen den gang.

Stilig. Takk for den. Hvis du har flere, så må du gjerne dele. :)

Spesiellt å se Kilimanjaro... Tanten min har besteget det fjellet uten oksygen når hun var på 50-60 årsalderen ;)

Kompisen (nærmest kamera i uniform) og jeg hadde store planer om å komme tilbake og da bestige fjellet. Interessen for dette falt litt da min mor gjorde akkurat det i en alder av 64....

Jeg har et annet flott bilde fra Amboseli Nasjonalpark i Kenya hvor jeg og en annen FN-kompis holder opp et FN-flagg med Kilimanjaro i bakgrunnen. Men det bildet har liten verdi for flyinteresserte ;)

Bildene her fant jeg under en kjelleropprydning, og det er kult å kunne dokumentere en reise med 707. Spesielt på en kort domestic :)

Last edited:

Wow, dette var flott! Alltid artig å se bilder som ikke er helt nye. Last gjerne opp flere dersom du har noen andre. :)

Back