• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Keflavik og Reykjavik juni 2010

LTH

ScanFlyer Gold
Medlem
Jeg reiste til Island med Icelandair fra TRD i juni i fjor. Jeg tenkte at jeg kunne dele noen flybilder fra denne turen. Bildene er tatt med kompaktkamera.

Starter med Icelandair Boeing 757-200w (TF-FIA) under påstigning på TRD.
is1.jpg


Airborne! Her flyr vi over E6 med Stjørdal i bakgrunnen.
is2.jpg


Ca. halvveis...
is3.jpg


Her kommer noen fra Reykjavik airport. Vi bodde på flyplasshotellet til Icelandair (Loftleidir)...Der ligger også hovedkontoret til Icelandair.
Først en god gammel kjenning---> Lufttransport LN-LTA Så ut som den hadde mellomlanding for refuel? På vei til USA???
is4.jpg


Så noen andre europeere på vei tilbake over dammen til Canada?
is5.jpg


En annen artig sak. Bråkte ganske mye denne... ;)
is6.jpg


Hovedkontoret til Icelandair og Air Iceland (Icelandair group)
is7.jpg


Må bare ta med denne Ford´n. Vi leide den en hel dag med sjåfør. Her er vi oppå Langjøkul som er Islands nest største isbre...
is8.jpg


Tilbake til Keflavik...
is9.jpg

is10.jpg


Her på vei fra BGO til TRD...
is11.jpg


Over Kirkevegen i Stjørdal like før landing...
is12.jpg


Spotterplassen på TRD...
is13.jpg
 
Takker for en meget interessant serie! LN-LTA var nok på vei til USA for å bli modifisert etter å ha vært 4 år i Lufttransport. Den fikk winglets og oppgradering i cockpit og gulfargen, slik at den er nesten som de litt nyere gule. Piaggio P-180 Avanti delvis skjult bak trærne ser ut som at det er VQ-BHO. EC-ICA var på vei tilbake til utleier etter endt tjeneste hos Air Nostrum. Den flyr nå som C-FPAE hos Provincial Airlines. Den andre er ex. Tyrolean/Austrian Arrows OE-LTJ som nå flyr for Air Inuit som C-GXAI. Den stilige gamle veteranen er Beech C-45H Expeditor N9550Z, den var både i Danmark og i Norge i sommer så et bilde på nettet fra et besøk på Sola 25/6. 757 frakteren i bakgrunnen på et bilde ser ut som TF-FIG(ex Challenge Air Cargo), hadde det vært -FIH har jeg reist med den mens den var i pax versjon og ganske så ny i 1990.
 
Last edited:
Veldig bra! Jeg bodde også på Loftleidir en gang, og da parkerte det en Widerøe Dash8 (leveringsflight) rett utenfor vinduet mitt. Crewet hadde nattstopp, så de kunne gå omtrent rett inn i respsjonen. Praktisk!
 
Back
Top