Hvordan er økonomien til KEF aktørene Icelandair og WOW?
WOW er privat så er lite tilgjengelige tall, mens Icelandair tjener penger, selv om de også merker yieldpress
Hvordan er økonomien til KEF aktørene Icelandair og WOW?
WOW er privat så er lite tilgjengelige tall, mens Icelandair tjener penger, selv om de også merker yieldpress
https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/275745/luxair-adds-iceland-service-in-2q18/Luxair in the second quarter of 2018 plans to offer service to Iceland, with the scheduling of Luxembourg – Reykjavik Keflavik route. This nonstop service will be offered once a week on Wednesdays, from 09MAY18 to 27JUN18.
LG457 LUX1230 – 1400KEF 73H 3
LG458 KEF1500 – 2025LUX 73H 3
Total: 8.755.352 +28,3%
Departure: 2.822.692
Arrival: 2.886.636
Connecting : 3.046.024
Finnes det noen tall fra Reykjavik lokalflyplass?
Tenker bare på at de har en netto-innvandring på 64,000stk i Keflavik. Jeg regner med at det ikke er snakk om innvandring som at 60,000stk bosetter seg på Island, så det må være mye "enveistransfer" videre til Reykjavik lokalflyplass og til f.eks Grønland eller Færøyene? Lokaltrafikk rundt på Island må jo på et eller annet tidspunkt sluses via KEF når folk skal hjem igjen, eller er det kanskje også årlig ~65,000 mennesker som drar på diverse båtreiser med utgangspunkt Island?
Endelige 2017 tallene for KEF
Finnes det noen tall fra Reykjavik lokalflyplass?
Det er jo ikke bare Keflavik og Reykjavik som har internasjonal trafikk på Island, for eksempel går det en del til/fra Akureyri.
KEF som deler av døgnet sliter med overfylt flyplass, spesielt i WOW og Icelandair sine bølger hjalp det vel ikke for at Icelandair i år gikk fra å ha 1,5 bølge (en stor og en liten) hver vei til å bare ha en. Destinasjonene med mer en en daglig avgang, som tidligere hadde en morgen og en ettermiddagsavgang har jo i sommer istedet hatt to samtidige avganger, gjerne med bare noen minutters mellomrom
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.