• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

KE9915

flensburg

Newcomer
Noen som veit årsaken til Korean Air flyet (KE9915) som er på vei til Oslo nå nå har flydd helt utenom Russland ? Har vel brukt nesten 14 timer når det lander på OSL snart. Ser jo alle andre flighter korean har til europa nå (london, paris etc) ligger på rute rett over russland.
 

Attachments

  • KE9915.jpg
    KE9915.jpg
    119.8 KB · Views: 107
Last edited:
Oslo ruten har gått utenfor både i år og ifjor. Har vel med antall ruter som har overflyvingsrettigheter over russland
 
Takker for svar

Så da er det sånn å forstå at det er ruta som har overflyvningsrettighet og ikke flyselskapet i seg selv ? Så et flyselskap kan ha ruter som har både overflyvningsrettighet og ikke har det ?
 
Takker for svar

Så da er det sånn å forstå at det er ruta som har overflyvningsrettighet og ikke flyselskapet i seg selv ? Så et flyselskap kan ha ruter som har både overflyvningsrettighet og ikke har det ?



Ja, vært land x-antall overflyvningsrettigheter, basert på deres bilaterale avtale, som gjør at vært selskap har y-antall rettigheter selv.

Så f. eks for Finland så gjør avtalen at alle deres rettigheter (tror det er noe sånt som 70 ukentlige) tilhører et selskap, da Finnair.
Men for Korea er avtalen slik at den er fordelt på mellom Korean og Asiana

Husker jeg rett er det også egne rettigheter for passasjerfly og cargo.
 
Back
Top