Har vært mange steder med skøytebane, men selv om jeg hadde vært i målgruppen for det ville jeg ikke brukt dyrebar tid til å skøyte når jeg var på reise.Skøytestadion i Alma Ata er jo legendarisk ... selv om den kanskje ser ut som en romersk ruin nå ..?
Kyrgystan ble visumfritt før så den er allerede besøkt.
https://picasaweb.google.com/robertaas/KyrgyzstanMay2015
Har skjønt at de fleste drosjene vil be om en helt annen pris enn avtalt når man kommer frem, noen gode tips mot det? Skrive ned prisen på en lapp og vise sjåføren når man avtaler det? Har også hørt at man skal holde seg langt unna politi som er korrupte.
Astana har etter hva jeg skjønner mye ny arkitektur for en gal diktator inkludert Khan Shatyr som er et shoppingsenter med noen berg og dalbaner inni en diger teltlignende konstruksjon samt et mer ikonisk fakkelformet momument som man kan gå opp i, mens Almaty har fjell, taubane opp til Beatles-statuen og en skøytebane som er kjent for de som er interessert i denslags. Er det noe mer som er verdt få med seg ved disse 2 byene?
Det er femte gangen den skifter navn: Etablert som Akmoly, så Akmolinsk, Tselinograd, Akmola, Astana og Nor-Sultan. Det neste blir vel Dariga-ettellerannet etter dattera til Norsultan...
Mens IATA koden er uansett fortsatt TSE etter Tselinograd
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.