Katoair flyr for Paris-Dakar

LN-BRK

ScanFlyer Gold
Det sies at Katoair for tiden flyr utstyr for rally Paris - Dakar med LN-BER (Dornier). Godt å høre at Katoair finner inntektskilder der det er mulig, og det er nok helt sikkert et spennende oppdrag for crewet! :)

...kanskje det er mulig å spotte en Katoair-maskin på TV2 på de daglige sendingene?

Da vil jeg gjette at det er Per Støre som flyr ;-)
Han har fløyet der nede i denne sammenhengen mange ganger før.

hehe....

Det er nok den gode gamle røveren Per Støre det ja....

:cool:

Kjenner jeg han rett så kooooser'n seg........Han er vel fortsatt den i verden med flest timer på Tw'Ottern, men han begynner da få noen timer bak stikkene på Maursluker'n og vel? ^_^

Originally posted by ENGM RAMP

hehe....

Det er nok den gode gamle røveren Per Støre det ja....

:cool:

Kjenner jeg han rett så kooooser'n seg........Han er vel fortsatt den i verden med flest timer på Tw'Ottern, men han begynner da få noen timer bak stikkene på Maursluker'n og vel? ^_^

Og på C208 Caravan,har sett han titt og ofte bak spakene på en sånn.

i 1990 var det vel, fikk Per medalje fra DeHavilland, for flest antall timer i verden, og den gang rundet han vel 18.000 timer om jeg ikke husker INNMARI feil...

Originally posted by ENGM RAMP

i 1990 var det vel, fikk Per medalje fra DeHavilland, for flest antall timer i verden, og den gang rundet han vel 18.000 timer om jeg ikke husker INNMARI feil...

Husken var vel ikke helt riktig ENGM RAMP....Han rundet 10.000 timer i november 1988,og totalt ble det vel over 18.000.I boka om Twin Otter "Trofast stormfugl" står det at det var 18.500 timer totalt.Det var jo i mars 2000 siste tur gikk med LN-WFD.

heeh er jo mange år siden nå da MEH :)

Men takk for info..........

Tipper uansett flytimer at det å fly rundt der nede i sandstormer etc i noen uker må være en suveren opplevelse....

Back