Kastrup= Europas mest effektive

Replying to Topic 'Kastrup= Europas mest effektive'

Originally posted by Hurum

Originally posted by PP

Originally posted by PP

Originally posted by EB

Bare å gratulere...:spin:

Ja du nevnte det visst i ett av de andre innleggene også ;)

Det er jo to uafhængige priser - så må man godt gratulere to gange :D

Ellers er det vel snart svært at kategorisere det som en nyhed når CPH vinder priser :lol

Ja finnes jo ikke bedre flyplass :)

Det er der ingen som har sagt - .

Jo jeg :)

Jeg skal huske fremover at dette er din holdning til CPH ;) ;) ;)

Heldigvis kan man endre mening...om enn ikke like ofte som SAS skifter servicekonsepter...men dog ;)

Originally posted by EB

Men hvis det er utrolig mye delays - så velger vel ikke pax`n flyplassen til den beste i Europa?

Dette er jo "profesjonelle pax", ikke den vanlige mann i gata. Men for oss som jobber ombord er jo en forsinkelse alt over 2 minutter.....

Da kan CPH slappe av... De som bruker flyplassen mest og legger igjen mest penger er fornøyd!!!

Originally posted by EB

Da kan CPH slappe av... De som bruker flyplassen mest og legger igjen mest penger er fornøyd!!!

Ja de kan bare lene seg tilbake og slappe av - går nok fint :)

Dessverre ser det ut som CPH er på vei ned fra tronen (håper det snur da det er stor sjanse for at det blir min "hjemby" de neste 2 årene og jeg kan tilslutte meg Scanair avd. Kongens by)

"Er det ikke galt det ene stede, så er det galt det andet i Københavns Lufthavn midt i sommerens højsæson. Bliver bagagen ikke forsinket i ankomsten, som det skete, da Servisair pludselig fandt ud af at nedlægge arbejdet, så er det galt i den udadgående del på grund af et overophedet bagageanlæg. Dansk sommervarme, når det er bedst - eller værst.

Samtidig koger passagererne også over i endeløse ventekøer, og hvis de når deres fly, må de måske undvære deres bagage. Seneste melding kom fra lufthavnen i går på hjemmesiden. Og den var ikke opmuntrende.

Driftsforstyrrelser på grund af det varme vejr kan medføre længere ventetid ved check in og forsinkede flyafgange, samt i visse tilfælde betyde, at bagagen først når frem på et senere tidspunkt. Ankommende bagage berøres ikke af driftsforstyrrelserne (hvis handlingspersonalet da ikke strejker, red,)

Københavns Lufthavn beklager de gener, som problemerne med bagageanlægget medfører for vore passagerer.

Derimod er der intet nyt i sikkerhedspersonalets situation, hvad grunden til køerne så end er. Det mangler vi fortsat den helt rigtige forklaring på."

Edit: glemte å vise til artikkelen

Jeg tror efterhånden det er gået op for Københavns Lufthavn, at man er nød til at gøre noget for at komme de lange køer til livs.

Se bl.a. planerne om at bygge en ny sikkerhedskontrol:
http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=12465

Man kan selvfølgelig sige at det er dårlig ledelse at denne nye sikkerhedskontrol ikke allerede har stået klar i år, hvor behovet tilsyneladende er der.

Derudover er det uheldigt at bagageanlægget bryder ned to dage i træk, men dette må trods være noget som er muligt at forbedre, således at vi undgår dette i fremtiden.

Ellers velkommen til Scanair afd. København Someone - såfremt det bliver en realitet.

SAS har nå begynt å sende opphopet bagasje fra CPH til OSL med lastebiler:

http://www.aftenposten.no/forbruker/reise/article1376373.ece

Synes denne kommentaren var festlig:
Når Servisair ikke takler en slik situasjon bedre enn dette, bør OSL si dem opp

Jeg mener prisen til CPH er vel fortjent , gratulerer.
Nå er vel ikke CPH fullkommen i et og alt , men av alle flyplasser som var med i evalueringen kom de også denne gang best ut.
Jeg har reist mye via CPH ut i den store verden/innerigs Danmark fra både FBU/OSL og SVG siden 1971.
Som transfer lufthavn har jeg bare gode erfaringer med CPH.
Nå er del vel naturlig at en slik undersøkelse tar utgangspunkt i det betalende reisende publikum vil jeg tro. Uten betalende reisende skulle det vel ikke være behov for så mange andre i og ved lufthavnen.

Back