kåring av europas....

poles

ScanFlyer Blue
kåring av europas....

Her kan dere si hvilken flyplass dere mener er europas kjedligste. Dere kan gjerne skrive en begrunnelse om hvorfor, og selvfølelig kan dere si hvilken som er den mest "gøyale"

Kjedligste:
Okecie, warszawa

Hvorfor:
Liten, trang og lite shopping muligheter. Svært få butikker, og bare en mote butikk. Svært få resturanger også, men blir spennende og se hvordan terminal 2 blir:D

Re: kåring av europas....

Nice Côte d'azur av samma anledning som ovan. Detta gäller T1.. Terminal 2 är mycket trevligare.

Men TRF har noe ikke mange andre flyplasser har, nemlig uteresturant! :D

Ellers er jo tax-free butikken på Torp ganske bra da..:cheers:

Har jo ikke akkurat vært rundt slik som andre her da, men i Norge så rangerer Torp ganske høyt på listen over rimelig kjedelige flyplasser. Og så må jeg jo nevne Molde på samme lista..., den er jo obligatorisk:lol

I utlandet kjeda jeg meg ganske bra på Linate og Palma. Av bra plasser vet jeg ikke helt..., de bygger jo ikke akkurat flyplassene med tanke på spotting rundt omkring. På den positive listen må vel, for min del, allikevel i Norge Værnes være med og av utenlandske Hamburg Fuhlsbuttel (eller hvordan det staves) og Frankfurt.

(Men nå var det vel kanskje shopping, og ikke spotting, som skulle vektlegges hva gjelder positive opplevelser...?). :)

Jeg tenkte på Terminal 1 i Nice med en gang jeg leste første posten her, så jeg må si meg enig med Savipix. Ble mildt sagt skuffet når vi hadde beregnet ekstra god tid før flyet, for å utforske flyplassen... Der var det ikke mye å skryte av gitt.

:)

Cork.. mye av samme grunnene som f.eks. Nice

Dog skal det sies at man har fin utsikt mot tarmac når vinduene er rene..

Det må bli Berlin/Tegel.
Trangt, få butikker, og så får man ikke sjekket inn før gaten åpner. Kommer man tidlig og har mye baggasje, er det et mareritt. Taxfreebutikkene er veeeeldig trange, og det er lange køer der, fordi de ligger ved hver gate, så de åpner en time før hver flyavgang.
Dessuten har jeg aldri opplevd så bryske sikkerhetsvakter noen andre steder. Frister IKKE til gjentagelse.

åring av europas....

Hei,

Kjedeligste flyplass i Europa som jeg har reist via:
Benbecula - ingen ting å gjøre bortsett fra å telle sauene på jordet ved siden av.
Heller ikke så mange avgangene å få med seg som spotter.
Sumburgh blir også kjedelig når man har ventet et par dager på at tåka skal lette så helikopteret kan ta oss med ut.

Favoritt:
Schiphol, mye å velge i inne i hallene, butikker for sånne som oss både i underetasjen og en kort busstur unna (LHS), en del steder med bra utsikt til flyene.

Eders
Knut Erik

Charter/LCC flyplassen i Roma... Utrolig dårlig tilbud av butikker, spisesteder og sitteplasser!!!

Beauvais (Ryanair "Paris") är tveklöst den sämsta flygplatsen jag har varit på under de senaste åren. Totalt på flygplatsen finns det fyra toaletter, en vid ankomsten, en i hallen och två i avgångshallen. När det är högtrafik så lämnar uppemot sex flygplan på en timme, och i avgångshallen finns det 5 (tror jag) "gates". Det är iu själva verket fem dörrar....
Själva hallen är liten och rymmer inte så värst många personer. All servering som finns är en fransk bar med lite mat, och den var dessutom stängd för ombyggnad när jag var där i september.
Stora fördelen är att man kommer iväg fort därifrån....
Annars så var Chania och preveza exempel på små militärflygplatser i Grekland som inte var bra, men deär har jag inte varit de senaste 10 åren...
Bra flygplatser? Kastrup, Skavsta, Barcelona (El Prat)... Serveringar, butiker, bra med toaletter, få nivåskillnader (reser ofta med handikappad dotter)...

Nå har jeg faktisk klart å blande litt her... Fort gjort når man har vært både i Nice, Roma og nok av andre steder på et år.

Flyplassen i Nice har jeg faktisk ikke så mye erfaring med, for da var det så mye rot og venting ved insjekk, så da vi endelig kunne gå igjennom sikkerhetskontrollen måtte vi bare gå rett til flyplassen.

Det jeg sa i min forrige post gjaldt derimot samme som EB; Roma.
Men om vi dro fra Charter/LCC-flyplassen eller den andre husker jeg ikke.
Skuffet var jeg ihvertfall uansett. Der vi dro fra var det gammelt, skittent, og ingen taxfree. Bare en "taxfree"-butikk uten tilsvarende priser... Dyrt for oss som er vant til billig taxfree. :p

Originally posted by Bengt
.......... och preveza exempel på små militärflygplatser i Grekland som inte var bra, men deär har jag inte varit de senaste 10 åren...

Preveza er utbygd og har fått en stor avgangs-og ankomsthall. Minus for liten kiosk etter sikkerhetskontrollen. Men det er rent og pent der
:)

Min favorittflyplass i Europa tror jeg må bli Dyce( Aberdeen/ABZ). Der er det god plass og en god pub.
I Norge er Gardermoen dritt-kjedelig , mens Værnes er best pga. utsikten mot rullebanen.

För några år sedan spenderade jag mycket tid på Kallax/Luleå. Det var lika tråkigt varje gång att vänta på planet som skulle ta en där ifrån. Då jag tillbringade min tid där fanns det bara en kafeteria (Biggles café?), en kiosk och någon slags same-shop (alternativt var det en turistbyrå). Heraklions flygplats är också trist men den har åtminstone en taxfreebutik.

Jeg er enig i at Beauvais må være den kjedeligste og desidert schtøggeste flyplassen i Europa. Det er to skur langt på et jorde. Eneste fordelen er grei transferservice inn til Paris, men når man skal dra tar det evig lang tid p.g.a. at bussen går så lenge før flyet går. Lavprisflyplassen i Roma er også trist, men bedre enn Beauvais og den ligger ikke så langt unna Roma.

Bardufoss og Tromsø Lufthavn er jo ikke akkurat interessante plasser å tilbringe for mye tid på....

Jag har varit på värre ställen än både LLA och TOS..

CDG terminal 3 och Southampton Airport är gyllene exempel

ARN T4.. ETT ENDA j**** bagageband i hela inrikesterminalen... varför?? blir lika tokig varje gång.

mvh alf

Hvilke kriterier legges til grunn?

Jeg vil tro de fleste kortbaneplasser i Norge kommer høyt oppe på denne listen da det i enkelte tilfeller kommer bare ett fly pr. dag...:spin:

Hmm...dersom en legger baggasjeband på innenriks til grunn, så er vel SVG Sola ikke helt i toppen der heller.......Men egentlig en grei flyplass.

Flyplassen i Praha var kanskje ikke den mest spennende jeg har vært på. Husker ikke hva den heter, men. Husker det var "Gardermoen" avstand inn til byen i hvertfall.

Back