Re: Kapasitetsmangel hos SAS: Innstiller Ronneby, Sundsvall og Ängelholm NOV-DEC
Så du sier at Xfly sitter å lyver???
Xfly sier nemlig noe helt annet - nettopp at SAS har sakt opp avtalen, og slikt sier de nok ikke om det ikke hadde vært SAS som sa opp avtalen. Så dette er nok helt innen SAS sin kontroll. Uansett, hadde SAS ønsket å fly og opprettholde en stabil rute hele året til disse regionene/byene, og ikke bare fly når det er best etterspørsel. Hadde de kunne rokert om egen kapasitet eller eventuelt leid inn kapasitet, etter at de har sakt opp innleien med Xfly.
Sikke da noget vrøvl. Situationen er jo opstået fordi Xfly er blevet fornærmede over, at SAS har opsagt aftalen om indleje af fly, da de har lavet en ny med BRA. Kunne SAS have forudsagt dette - tjah måske, men omvendt kunne man måske også tro på, at Xfly/Nordica hellere ville tjene de sidste penge på aftalen i stedet for at gå konkurs.
SAS er en forretning, og nu har de i de seneste MANGE år fået at vide, at det var et selskab drevet af amatører. Og når de så (tilsyneladende) træffer "rigtige" forretningsbeslutninger, så er det åbenbart også forkert?
Så du sier at Xfly sitter å lyver???
Xfly sier nemlig noe helt annet - nettopp at SAS har sakt opp avtalen, og slikt sier de nok ikke om det ikke hadde vært SAS som sa opp avtalen. Så dette er nok helt innen SAS sin kontroll. Uansett, hadde SAS ønsket å fly og opprettholde en stabil rute hele året til disse regionene/byene, og ikke bare fly når det er best etterspørsel. Hadde de kunne rokert om egen kapasitet eller eventuelt leid inn kapasitet, etter at de har sakt opp innleien med Xfly.
https://news.err.ee/1609472758/nordica-seeking-new-partners-from-outside-europeAt a press conference on Friday morning, Althuis said the contract was unprofitable. But it was ended by SAS, not Nordica.