Kapasitetsmangel hos SAS: Innstiller Ronneby, Sundsvall og Ängelholm NOV-DEC

Re: Kapasitetsmangel hos SAS: Innstiller Ronneby, Sundsvall og Ängelholm NOV-DEC

Sikke da noget vrøvl. Situationen er jo opstået fordi Xfly er blevet fornærmede over, at SAS har opsagt aftalen om indleje af fly, da de har lavet en ny med BRA. Kunne SAS have forudsagt dette - tjah måske, men omvendt kunne man måske også tro på, at Xfly/Nordica hellere ville tjene de sidste penge på aftalen i stedet for at gå konkurs.

SAS er en forretning, og nu har de i de seneste MANGE år fået at vide, at det var et selskab drevet af amatører. Og når de så (tilsyneladende) træffer "rigtige" forretningsbeslutninger, så er det åbenbart også forkert?

Så du sier at Xfly sitter å lyver???
Xfly sier nemlig noe helt annet - nettopp at SAS har sakt opp avtalen, og slikt sier de nok ikke om det ikke hadde vært SAS som sa opp avtalen. Så dette er nok helt innen SAS sin kontroll. Uansett, hadde SAS ønsket å fly og opprettholde en stabil rute hele året til disse regionene/byene, og ikke bare fly når det er best etterspørsel. Hadde de kunne rokert om egen kapasitet eller eventuelt leid inn kapasitet, etter at de har sakt opp innleien med Xfly.

At a press conference on Friday morning, Althuis said the contract was unprofitable. But it was ended by SAS, not Nordica.
https://news.err.ee/1609472758/nordica-seeking-new-partners-from-outside-europe
 
Re: Kapasitetsmangel hos SAS: Innstiller Ronneby, Sundsvall og Ängelholm NOV-DEC

Blir litt som Bornholm og Folkemøtet i Allinge hver juni, der SAS og DY kommer og tar del av kaka (stor etterspørsel), men flyver ikke en eneste dag resten av året.
Selvfølgelig helt lov, men DAT skulle kanskje fått tatt denne «etterspørselen» som en premie for å fly ruten kommersielt resten av året.

Bare et eksempel på at SAS kunne hvis de ønsket, ha fløyet disse rutene som de nå kansellerer i nevnte periode.
 
Re: Kapasitetsmangel hos SAS: Innstiller Ronneby, Sundsvall og Ängelholm NOV-DEC

ifølge artikkelen er det nok uklart hva som skjer med nordica videre.
https://news.err.ee/1609464448/estonia-s-nordica-might-lose-largest-partner-sas


Kukemelk also noted that SAS is unlikely to extend its contract with a company that lacks an annual financial report and a clear vision from its owners. For the same reason, it seems unlikely that anyone would be interested in buying Nordica. The realization of a negative scenario has become increasingly likely.


Vet ikke om sas er redd for konkurs fra et statlig selskap. men er 2 sider av saken.
 
Last edited:
Re: Kapasitetsmangel hos SAS: Innstiller Ronneby, Sundsvall og Ängelholm NOV-DEC

Så du sier at Xfly sitter å lyver???
Xfly sier nemlig noe helt annet - nettopp at SAS har sakt opp avtalen, og slikt sier de nok ikke om det ikke hadde vært SAS som sa opp avtalen. Så dette er nok helt innen SAS sin kontroll. Uansett, hadde SAS ønsket å fly og opprettholde en stabil rute hele året til disse regionene/byene, og ikke bare fly når det er best etterspørsel. Hadde de kunne rokert om egen kapasitet eller eventuelt leid inn kapasitet, etter at de har sakt opp innleien med Xfly.


https://news.err.ee/1609472758/nordica-seeking-new-partners-from-outside-europe

Kan du ikke læse? Jeg skriver jo netop at SAS har opsagt aftalen.
 
Re: Kapasitetsmangel hos SAS: Innstiller Ronneby, Sundsvall og Ängelholm NOV-DEC

Kan du ikke læse? Jeg skriver jo netop at SAS har opsagt aftalen.

Beklager - men misforsto litt den setningsoppbyggingen sammen med dansk .. ;)
Forsto at det var Xfly som var fornærmet … men men, da er vi enig :)
 
Re: Kapasitetsmangel hos SAS: Innstiller Ronneby, Sundsvall og Ängelholm NOV-DEC

Ser ut som ARN-AAR og ARN-DUS også forsvinner fra 4/11. Usikker på om/når de dukker opp igjen?
 
Back
Top