Kapacitetsvækst vinter 2010 - OSL og CPH

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date

PP

ScanFlyer Gold
Kapacitetsvækst vinter 2010 - OSL og CPH

Anna.aero har baseret på OAG data for første uge af november måned lavet en kapacitetssammenligning mellem W10 og W09.

For lufthavne dækker analysen top 15 lufthavne, hvorved CPH og OSL indgår - men desværre ikke ARN.

OSL har sammenlignet med W09 en kapacitetsvækst på lige under 6% og CPH har en kapacitetsvækst på ca. 10,5%. Positivt at begge lufthavne har en pæn kapacitetsvækst hvilket indikerer at den passagerstigning vi har set de sidste par måneder også vil fortsætte ind i vinterperioden. Ligeledes imponerende at CPH har så stor kapacitetsvækst med tanke på at Transavia har trukket sig fra CPH sammenlignet med W09.

På landebasis har Norge en kapacitetsvækst på ca. 4%, Danmark en vækst på ca. 9%, mens Sverige udmærker sig negativt med en kapacitetsnedgang på ca. 1%.

Hvad angår flyselskaber udbyder SAS denne vinter ca. 2% flere sæder end sidste år, mens både Norwegian og Finnair begge har en massiv kapacitetsstigning på ca. 15%

Hele analysen fra anna.aero kan læses her:

Capacity growth at 22 of top 25 European country markets this winter; Greek and Irish stats reflect economic woes
 
Re: Kapacitetsvækst vinter 2010 - OSL og CPH

Og konklusjonen er ?

Uten Norske Norwegian og Finske Finnair, hvordan blir det da--

PS Hvordan blir kapasitetsøkningen på Røros når Skyways begynner,
og DAT/DOT evt skifter fra SF340 til ATR 42?

Og ikke minst: kapasitetsøkning SKE-TRD etter at Vildanden-Helitrans kom på banen? :spin
 
Last edited:
Re: Kapacitetsvækst vinter 2010 - OSL og CPH

Med tanke på siffrorna för Sverige och en ekonomi som går spikrakt uppåt ,bäst i europa ,kan man ana att det finns mycket mer hämta här och att vi kommer se en fortsatt kraftig växt och att sverige generellt är "underservat"
 
Re: Kapacitetsvækst vinter 2010 - OSL og CPH

Med tanke på siffrorna för Sverige och en ekonomi som går spikrakt uppåt ,bäst i europa ,kan man ana att det finns mycket mer hämta här och att vi kommer se en fortsatt kraftig växt och att sverige generellt är "underservat"

Det som kan undre er at ARN ikke har formået at tiltrække mere kapacitet end tilfældet er i et marked som er på vej op - det undrer mig men det er måske LFV/Swedavia som ikke har kendt deres besøgstid...
 
Re: Kapacitetsvækst vinter 2010 - OSL og CPH

CPH går lyse tider i møte, ser ifølge standby.dk at både Emirates og Vueling har søkt om slots.
 
Re: Kapacitetsvækst vinter 2010 - OSL og CPH

CPH går lyse tider i møte, ser ifølge standby.dk at både Emirates og Vueling har søkt om slots.

Ja de har begge søgt slots, men derfra og til at åbne en rute er faktisk et pænt stykke vej. Det er jo ikke den store hemmelighed at EK har været lun på CPH i et stykke tid, og heller ingen hemmelighed at Tim Clark har annonceret at indenfor 24 måneder åbner de. MEN MEN MEN, at de søger slots er bestemt ikke lig med at de starter op allerede til sommer, så lad os lige spise brød til, som vi siger i DK.
 
Re: Kapacitetsvækst vinter 2010 - OSL og CPH

Så araberne er ikke sure på grunn av danske tegninger av Mohammed lenger??:lol:
 
Re: Kapacitetsvækst vinter 2010 - OSL og CPH

Så araberne er ikke sure på grunn av danske tegninger av Mohammed lenger??:lol:

Nej der er vel stadíg væk en del utilfredshed i den arabiske med de famøse tegninger - men både Qatar Airways og Emirates har vel konkluderet at det efterhånden er "længe" siden tegningerne blev publiseret og at forretning vejer højere end religion og politik...

Generelt har tegningerne ikke haft den store påvirkning af trafikken på CPH. Iran Air, Syrian Air og MEA har bibeholdt deres trafik og Egyptair og Qatar Airways er siden kommet til.
 
Back
Top