Kansellerte fly og late cancellation av hotell?

TOS

ScanFlyer Mile High Club
Et kjapt spørsmål:
Jeg ble involuntary denied boarding på en flygning fra LHr til OSL. Jeg fikk voucher på 500 euro, får dekket hotell i London, osv. Jeg hadde imidlertid booket hotell i Oslo, som pga sen kansellering (etter deadline på kl 1800) må jeg betale for dette. Flyselskapet sier at min kompensasjon i form av voucheren på 500 euro skal dekke dette. Det høres ikke ut til å være i henhold til min forståelse av regelverket, men hva er korrekt?
 
Har du lidt økonomisk tap utover de 500 € du allerede har fått, har du krav på å få dekket det også (se f.eks. forordningen artikkel 12). Flyselskapets ansvar er ikke begrenset oppad til de 500 €, så den beskjeden er feil.

Nærmere råd kan fås hos Forbrukerrådet. Og skulle det komme på spissen, finnes det vel en flyklagenemnd eller tilsvarende som kan brukes til å løse en ev uenighet.

(Om hvilke lands erstatningsrett og flyklagenemnder som skal brukes, kan vel komme an på flyselskapets nasjonalitet, men dette er jeg ikke stø i!)
 
Last edited:
Back
Top