• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kansellerte fly og late cancellation av hotell?

TOS

ScanFlyer Mile High Club
Et kjapt spørsmål:
Jeg ble involuntary denied boarding på en flygning fra LHr til OSL. Jeg fikk voucher på 500 euro, får dekket hotell i London, osv. Jeg hadde imidlertid booket hotell i Oslo, som pga sen kansellering (etter deadline på kl 1800) må jeg betale for dette. Flyselskapet sier at min kompensasjon i form av voucheren på 500 euro skal dekke dette. Det høres ikke ut til å være i henhold til min forståelse av regelverket, men hva er korrekt?
 
Har du lidt økonomisk tap utover de 500 € du allerede har fått, har du krav på å få dekket det også (se f.eks. forordningen artikkel 12). Flyselskapets ansvar er ikke begrenset oppad til de 500 €, så den beskjeden er feil.

Nærmere råd kan fås hos Forbrukerrådet. Og skulle det komme på spissen, finnes det vel en flyklagenemnd eller tilsvarende som kan brukes til å løse en ev uenighet.

(Om hvilke lands erstatningsrett og flyklagenemnder som skal brukes, kan vel komme an på flyselskapets nasjonalitet, men dette er jeg ikke stø i!)
 
Last edited:
Back
Top