Kansellering av flybillett - når bør den forsvinne i checkmytrip?

Martin

Moderator
Medlem
Kansellering av flybillett - når bør den forsvinne i checkmytrip?

Sitter og ferieplanlegger, og normalt er det sånn at når flighter er booket, er datoer og steder jeg skal til rimelig låst, siden jeg sjeldent booker fly som kan endres/kanselleres/refunderes.

Når jeg nå plutselig faktisk hadde en slik billett, og så oppdaget noe som var bedre, var det kun et lite klikk på en link i en mail som skulle til. Forsøker jeg å klikke på samme linken nå, står det at jeg ba om kansellering i går klokken 16:27, og at den faktisk ble kansellert 16:32, og at pengene overføres tilbake til meg innen noen få dager (mener jeg så 5 dager et sted). Dog finner jeg fortsatt bookingen i checkmytrip, komplett med e-ticketnummer og alt.

Noen som har noen "erfaring" med hvor lenge sånt evt. skal "synes" i checkmytrip før det blir borte? Eller er det noe galt som ikke er riktig her?

Re: Kansellering av flybillett - når bør den forsvinne i checkmytrip?

Nå har jeg ikke noen "erfaring" fra hvor lenge ting blir værende i checkmytrip, men det er jo amadeus sitt, og det blir vel værende der noen dager. E-ticketnummeret blir nok ikke borte, ettersom normalt blir e-ticket satt til refunded, men ikke fjernet. Flyene bør dog ikke være inne lenge, men hvilket flyselskap er dette?

Det er snakk om to flighter på OK-nummer (den ene operert av KL), booket via Widerøe.

Lurte rett og slett, da jeg faktisk aldri har kansellert en flybillett før, og ble litt "nervøs" for at noe ikke var i orden, da den fortsatt lå inne i checkmytrip.com.

Jeg vil regne med at din PNR kommer til å være levende ca. 5 dager etter dato for
din opprinnelige siste flygning. Visste forresten ikke at du fritt kunne avbestille
på OK flighter !

Og da kan jeg svare på spørsmålet selv: Med en gang.

Det var tydelivis litt "kuk i computeren", så etter å ha ventet på pengene i en drøy uke, sendte jeg nettopp en mail til Widerøe og spurte om når pengene kunne forventes. Det ble straks ordnet opp i fra Thailand, og nå finnes ikke reservasjonen i checkmytrip lenger ;)

Back