Kan tape hver tredje passasjer

Hurum

ScanFlyer Gold
SAS Braathens kan tape hver tredje passasjer.

66 prosent av de spurte sier ifølge en ny meningsmåling at de er blitt mer negative til selskapet den siste uken.

Hver tredje flypassasjer vil unngå SAS Braathens, og skifte til et annet selskap, viser en undersøkelse Opinion AS har utført for Bergens Tidende.

God lønn - mest irritert
Folk som tjener bra er mest irritert, det samme er gjelder YS-organiserte, middelaldrende, folk som sympatiserer med Frp, samt trøndere.

Undersøkelsen viser også variasjoner mellom landsdelene. Folk fra sør er mest åpne for å gi SAS Braathens en ny sjanse (32 prosent), mens denne holdningen finnes bare hos 11 prosent av trønderne som er spurt.

– Det er ikke hyggelig å få slike tall presentert, men de kommer likevel ikke overraskende. Vi får bare håpe at dette ikke gjenspeiler en permanent holdning hos publikum, sier informasjonssjef Siv Meisingseth i SAS Braathens til Bergens Tidende.

Publisert: 08.02.2006 - 08:02 Oppdatert: 08.02.2006 - 08:09 dn.no

Replying to Topic 'Kan tape hver tredje passasjer'

Originally posted by Hurum

SAS Braathens kan tape hver tredje passasjer.

Hvis man spør de samme spørsmålene om 2 måneder så tror jeg, gitt at ingenting spesielt skjer i mellomtiden, at man får et helt annet svar. I tillegg er det ofte forskjell på hva man sier og hva man faktisk ender opp å gjøre...

Jeg tror effekten blir relativt marginal og forsvinner nokså kjapt.

Ser ikke bort fra det. Innlegget er sakset fra dn.no

Ville bare poste resultatet av undersøkelsen som er gjort og lagt ut i media idag.

Dette er nok et latterlig statistikkforsøk. Dessuten er det mange store ruter SASBU flyr alene på, så alle 33% av de spurte vil aldri få en reell mulighet til å fly andre selskap..

Folk husker ikke lenger enn til nesetippen, så lenge de finner billige billetter på nettet. Så gir de F... i hvem de flyr med.

En kompis av meg skal reise om 2 uker. Han har trodd hele tiden at han skal fly med Sas via Cph, selv om jeg har sagt til han at det er KL han skal fly med. Tror enda ikke det har gått opp for han, og jeg tror rett og slett at det er det siste som opptar han.

Ikke glem at Norwegian har vist å satse sterkt fra Værnes, noe som garantert går imot SASBraathens i slike tilfeller når en ny og tydelig aktør er blitt etablert.

"Trøndere er mest skeptiske"
hehe, de fleste flyselskaper verden over er vel også ganske skeptiske til trøndere. hehehe.

Back