flappflapp
ScanFlyer Blue
Kan en 787 gå kun på luft og kjærlighet?
Fra denne saken på NA24 sakser jeg:
Dette MÅ da i beste fall være et feilsitat? Ellers må det være snakk om en særs tørst A346 kontra en ekstremt rimelig B788? 788 har en listepris på ca 212 MUSD. Gitt en pris på ca 1000 USD pr metrisk tonn med Jet A-1, så betyr dette at A340 må brenne 212.000 tonn mer fuel enn en 787 på én måned.
I så fall burde det jo være lett for alle andre flyselskaper å bedre sin økonomi betraktelig, bare å bytte til 787, den er nedbetalt på én måned.
Fra denne saken på NA24 sakser jeg:
- De nye flyene er alfa og omega i forhold til inntjening. Du kan ikke fly på lav kost uten nye fly. Bare merforbruket på en Airbus 340 kontra en Dreamliner er så mye mer i drivstoff at det betaler hele Dreamlineren på en måned, sier Kjos.
Dette MÅ da i beste fall være et feilsitat? Ellers må det være snakk om en særs tørst A346 kontra en ekstremt rimelig B788? 788 har en listepris på ca 212 MUSD. Gitt en pris på ca 1000 USD pr metrisk tonn med Jet A-1, så betyr dette at A340 må brenne 212.000 tonn mer fuel enn en 787 på én måned.
I så fall burde det jo være lett for alle andre flyselskaper å bedre sin økonomi betraktelig, bare å bytte til 787, den er nedbetalt på én måned.