• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kan eieren til 3 X B747 komme og hente de?

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Litt for godt til å være sant? Eller?

http://www.airnewslive.net/will-the...-collect-them-from-klia-before-they-are-sold/

The operator of the Kuala Lumpur International Airport in Sepang, Malaysia is looking for the owner of three Boeing 747-200F that have been left on its tarmac. The airport had put an advertisement in a local newspaper after failing to trace the owner of the three commercial planes.

The three Boeing aircraft are:

  • an off-white 747-200F with the registration number TF-ARM and parked at the KLIA Bay B61
  • a white 747-200F with registration number TF-ARN parked at the KLIA Bay B61; and
  • a white 747-200F with registration number TF-ARH parked at KLIA Bay M3.

Ser forøvrig at alle tre maskinene har vært i parken til Air Atlanta Icelandic, ikke at det trenger å ha betydning, kun en observasjon på sidelinjen siden jeg ble nysjerring.
 
Air Atlanta Icelandic pleier å lease ut fly til andre operatører og det ser ut som MASkargo har vært siste operatør. Samgöngustofa melder om at de er avregistrert, men sier ikke noe om nye eiere eller registrering. Siste eier var under islandsk register Northern Lights Leasing ehf, registrert i Kópavagur.

Det ser ut som det er fem år siden sist de var i drift.
 
Last edited:
Er litt for travel på jobben for tiden, så har ikke tid til å hente dem nå.
Men skal finne frem noen mynter, så kan jeg sende Fnate ned for å hente dem.

For å minske på kostnadene med å få dem hjem så skal jeg fylle dem med laks og grevling, som blir betalingen til Fnate. Hvis han ikke vil ha laksen så kan han selge den til den nye DHL-mannen.
Dog den største utgiften blir smusstillegget etter å ha flydd ham ned med røddysene.

Fnate: Hva er raten for langdistanse i :crowded?
 
VG har også skrevet om denne saken i tillegg til flere andre internasjonale aktører. I saken til Dagbladet er også NTB (Norsk Telegrambyrå) nevnt, så det er nok desverre stor sjanse for at inspirasjonen har kommet fra et annet sted.
 
Er det den gamle "norske" Sundt Atlanta Skybridge 747 vi ser til høyre i bildet?

Espen
 
Hvis ingen eier melder seg, da blir flyenen vel skrapet? Stått på bakken i fem år, og manglene papirer?
 
Hvis disse har stått uten tilsyn, skal det nok en del til for å få dem opp i luften igjen.
 
Høvdingen, Blue Peterson, har en mangslungen karriere - bl.a. som sjefspilot i IndiGo ..

http://www.pprune.org/south-asia-fa...airlines-sunita-snake-her-dog-named-blue.html

Ikke så veldig populær ..

Anyway, you would probably need to go via a broker, if you do, stay away from a guy named Blue Peterson and his company named Airline Design Beaureau. (they'll screw you!!, big time!!).
I know this for a fact, some of my friends, r still there, and they hate him. But, they didn't know this guy was such an As#%ole!!!.

Litt om Swift .. ser sjempeseriøst ut ...

http://www.swiftaircargo.com/Home.html

Og sjefen sjøl ..

http://www.swiftaircargo.com/Captain_Blue.html

Mye rart som beveger seg i bransjens bunnslam ...
 
Og her havnet de, stein, saks og papier, denne gang dla pilota.pl
.TF-ARM ble overført til Nanchang, Kina, og omgjort til en treningsutstilling ved Jiangxi Aviation Vocational and Technical College, med en fiktiv leveranse som lignet på Air Force One.

TF-ARN ble flyttet til Zhoushan i Zhejiang-provinsen, og fungerer for tiden som et trenings- og rekreasjonsanlegg i Dinghai.

TF-ARH har funnet nytt liv på Freeport A'Famosa Outlet i Melaka, forvandlet til en kafé, lounge og butikklokale kalt «Coach Airways».

Som et resultat unngikk glemte Boeing 747-er skroting og ble gjenbrukt i stedet for å bli demontert.
 
Back
Top