Kan eieren til 3 X B747 komme og hente de?

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Litt for godt til å være sant? Eller?

http://www.airnewslive.net/will-the...-collect-them-from-klia-before-they-are-sold/

The operator of the Kuala Lumpur International Airport in Sepang, Malaysia is looking for the owner of three Boeing 747-200F that have been left on its tarmac. The airport had put an advertisement in a local newspaper after failing to trace the owner of the three commercial planes.

The three Boeing aircraft are:

  • an off-white 747-200F with the registration number TF-ARM and parked at the KLIA Bay B61
  • a white 747-200F with registration number TF-ARN parked at the KLIA Bay B61; and
  • a white 747-200F with registration number TF-ARH parked at KLIA Bay M3.

Ser forøvrig at alle tre maskinene har vært i parken til Air Atlanta Icelandic, ikke at det trenger å ha betydning, kun en observasjon på sidelinjen siden jeg ble nysjerring.
 
Air Atlanta Icelandic pleier å lease ut fly til andre operatører og det ser ut som MASkargo har vært siste operatør. Samgöngustofa melder om at de er avregistrert, men sier ikke noe om nye eiere eller registrering. Siste eier var under islandsk register Northern Lights Leasing ehf, registrert i Kópavagur.

Det ser ut som det er fem år siden sist de var i drift.
 
Last edited:
Er litt for travel på jobben for tiden, så har ikke tid til å hente dem nå.
Men skal finne frem noen mynter, så kan jeg sende Fnate ned for å hente dem.

For å minske på kostnadene med å få dem hjem så skal jeg fylle dem med laks og grevling, som blir betalingen til Fnate. Hvis han ikke vil ha laksen så kan han selge den til den nye DHL-mannen.
Dog den største utgiften blir smusstillegget etter å ha flydd ham ned med røddysene.

Fnate: Hva er raten for langdistanse i :crowded?
 
VG har også skrevet om denne saken i tillegg til flere andre internasjonale aktører. I saken til Dagbladet er også NTB (Norsk Telegrambyrå) nevnt, så det er nok desverre stor sjanse for at inspirasjonen har kommet fra et annet sted.
 
Hvis ingen eier melder seg, da blir flyenen vel skrapet? Stått på bakken i fem år, og manglene papirer?
 
Hvis disse har stått uten tilsyn, skal det nok en del til for å få dem opp i luften igjen.
 
Høvdingen, Blue Peterson, har en mangslungen karriere - bl.a. som sjefspilot i IndiGo ..

http://www.pprune.org/south-asia-fa...airlines-sunita-snake-her-dog-named-blue.html

Ikke så veldig populær ..

Anyway, you would probably need to go via a broker, if you do, stay away from a guy named Blue Peterson and his company named Airline Design Beaureau. (they'll screw you!!, big time!!).
I know this for a fact, some of my friends, r still there, and they hate him. But, they didn't know this guy was such an As#%ole!!!.

Litt om Swift .. ser sjempeseriøst ut ...

http://www.swiftaircargo.com/Home.html

Og sjefen sjøl ..

http://www.swiftaircargo.com/Captain_Blue.html

Mye rart som beveger seg i bransjens bunnslam ...
 
Back
Top