Kampanje på norsk innenlands i august?

Re: Kampanje på norsk innenlands i august?

Hvis du ikke hadde kjøpt øl til 269 kr. flaska , kunne jeg vært tilbøyelig til å tro deg... ;) :colgate: :p :drink

Har jeg da aldri gjort. Satt og sippet Paulaner, jeg, da haka til serveringsdama holdt på å treffe bakken på grunn av dere :lol: :drink

Den endringen kom i januar, veldig lenge på overtid. Gjelder begge selskaper.
Det er vel 1500,- og oppover avhengig av hvilken rute det er snakk om, har ikke sett 1200,- 3 dager før siden nyttår.

Det stemmer nok, tiden går fort. Hadde inntrykk av at de justerte det over noen uker men vanskelig og si, men måtte legge om vanen min med og vente til litt ut i uka med og booke hjemturene ja. Ang. pris har jeg funnet til under 1500 ved noen anledninger, men stortsett er det 1500+ ja, og liten differanse på billig billetter og flex.

Har jeg da aldri gjort. Satt og sippet Paulaner, jeg, da haka til serveringsdama holdt på å treffe bakken på grunn av dere :lol: :drink
Stemmer det.....sorry :D
Blander deg med DY_ENZV.Var vel kanskje for sterk den belgieren ;) :drink

Ser den. Men den aktuelle reisen er siste helg i oktober. Og nei, har fint råd til de 1400, men kan jeg få reisen til 1000,- på kampanje, så tar jeg heller det! :)

Det er et lite arrangement i Trondheim i oktober som gjør at det er en del som skal på helgetur dit... spesielt 11.-13. og 25.-27, også kjent som G-Helg og H-Helg. Sistnevnte er mest populær av de to...

Jeg flyr denne ruten ofte, sjelden noe billigere og finne en 6-700 hver vei på de vanlige tidspunktene, noe billigere veldig sent på kvelden noen ganger. Det som jeg har merket er at de justerer opp prisene tidligere og tidligere, så man må faktisk være ganske tidlig ute for og få disse 6-700kr turene. Om man booker 1-3dager før er det ofte 12-1800 hver vei.

Det stemmer, ser ut som om 669,- er den nye "standardprisen" på OSL-TRD, jamfør vedlegg...

Det er et lite arrangement i Trondheim i oktober som gjør at det er en del som skal på helgetur dit... spesielt 11.-13. og 25.-27, også kjent som G-Helg og H-Helg. Sistnevnte er mest populær av de to...

Er smertelig klar over dette, jeg skal reise den siste av de to helgene, og med en fortid som student på NTNU kan man jo bare gjette hva som er mitt ærend. :) Men, som min oversikt viser, det er faktisk ikke mulig å oppdrive billigere billetter noen dag i hele oktober, så økt etterspørsel akkurat denne helgen har foreløpig ikke slått ut vesentlig på prisene...

Attachments

• OSL-TRD-OSL.png
    OSL-TRD-OSL.png
    34.3 KB · Views: 316

699 kr (inkl. 30 kr service fee på sas.no) har vært faste laveste pris innen Sør-Norge siden juni 2012, mens OSL til/fra Nord-Norge er det 799 kr. Kampanjeprisene er selvsagt lavere, men de gjelder kun under tilhørende salgs- og reiseperiode.

Antydning om at prisene har gått opp siden bonusforbudet ble opphevet er grunnløse, prisene i eco har ikke blitt endret og prisene i flex har til og med gått drastisk ned med innføringen av det nye servicekonseptet til SAS.

At det til tider er høye priser på en del avganger nå i skoleferien skyldes redusert kapasitet innenlands og høyere kabinfaktorer. Dette er ikke noe nytt denne sommeren, de som har fulgt litt med i timen vet at slik er det hver eneste sommer. Dette gjelder både SK og DY.

Antydning om at prisene har gått opp siden bonusforbudet ble opphevet er grunnløse, prisene i eco har ikke blitt endret og prisene i flex har til og med gått drastisk ned med innføringen av det nye servicekonseptet til SAS.

Uten å ta den diskusjonen på nytt så er det ikke noe poeng å se på prisen for den enkelte bookingklasse, men på gjennomsnittsprisen for de som reiser. Som vi alle vet så kan flyselskap selv velge å allokere flere eller færre seter i lave bookingklasser etter som etterspørselen endres. At prisene er satt ned i fleks pga det nye servicekonseptet er vel ikke relatert til bonus eller ikke. Hvorvidt noe har skjedd som en følge av innføringen av bonus innenlands tror jeg det er litt tidlig å si så mye om, og vi her inne har definitivt ikke tilgang til detaljert nok data til å si noe om dette. Skulle noen ha slike data og ønsker å dele dette med oss andre så sier vi naturligvis tusen takk for det...;)

Last edited:

Sas-kampanje er tydligvis i emning; finner fx. OSL-HAU til 399,- og OSL-TRD til 469,- fra september av.

Sas-kampanje er tydligvis i emning; finner fx. OSL-HAU til 399,- og OSL-TRD til 469,- fra september av.

Takker og bukker, Eirik! Fikk t/r for under tusenlappen på helt greie tidspunkt og det er hyggelig. Det får heller være at noen oppfatter meg som forumets gjerrigste... :p

DY sitt "salg" var jo bare en vits - med mindre man hadde muligheten til å reise veldig tidlig på morgenen eller sent på kvelden (dvs helt uaktuelt for oss med normal arbeidstid).

Hah!! Da sparte jeg noen hundrelappper på å vente en dag med å booke nedoverreise til MegaDo'et
Ble 499 all in på SK365 torsdag 19. - så får vi se når arbeidsgiver er snill og slipper meg den dagen. Kanskje jeg rekker en :drink el. 2 med Cedlind på TRD :)

Back