• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kaldt!

M609

ScanFlyer Silver
>>> ENDU (BARDUFOSS) <<<

METAR 221620Z 00000KT 9999 FEW040 M22/M25 Q1003

Noen som slår den eller?? :spin:

5.5 km på planker i skogen ble en fin, men kaldt tur midt på "dagen" i dag!

Replying to Topic 'Kaldt!'

Hvorfor ikke bare skrive hvor kaldt det var i en språkdrakt som alle forstår? Bare nerder og bransjefolk som skjønner dette her.:sarc

.. er ikke dette det ultimate forumet for de to grupper ?:spin:

Ville tro at "22" med en "M" foran kanskje var leslig for dødlige også, eller forventer jeg for mye her? :D

Originally posted by M609

Ville tro at "22" med en "M" foran kanskje var leslig for dødlige også, eller forventer jeg for mye her? :D
tydeligvis! Det er jo kun et flyforum, der er jo ingen der har forlangt at man skal tage hjernen med når man læser her.

Opfordring: Hvis der er noget du ikke forstår - prøv at gøre en indsats for at lære det - det værste der kan ske, er at du bli'r klogere!

Hvorfor skal man lære dette? Bare tull! En enkel måte å gjøre det på er å f. eks skrive -23…. Eller Minus 23…. Er det så fordømt vanskelig?
M609… gled deg… det blir kaldere…. Det der er å betrakte som mildvær der oppe…..
:) :D

Jeg har bodd her i 2 1/2 år nå, så det er jeg smertelig klar over! :naughty:

og i følge P4 i morrest så hadde det visstnok vært -35 av grader på vidda i løpet helga da, så noen plasser er det svinkaldt men siden dem ikke har flyplass der så blir det dårlig med metar derfra da :)

-30 i Indre Finnmark nå! DET begynner å bli kjølig... i helgen var gradestokken nedi -36..... Huttetu.....:p

Originally posted by Jack

Hvorfor skal man lære dette? Bare tull! En enkel måte å gjøre det på er å f. eks skrive -23…. Eller Minus 23…. Er det så fordømt vanskelig?
M609… gled deg… det blir kaldere…. Det der er å betrakte som mildvær der oppe…..
:) :D

trenger ikke å lære noe som helst, mann må gjerne holde seg dum hele sitt liv :p

Men siden det ikke lages noe metar for Vallset kan jeg opplyse om at det var -19 for noen dager siden... eller 19 kaldegrader for de som liker å få det på det språket. Akkurat nå er det varmt ute, -5.

Hilsen,
Laurenz
P.S Jack det er på tide du kommer ut av god stolen, vi må ta en kaffe snart!

Vinteren er kommet til California også, men som alltid levandes:

KOAK 222153Z 22003KT 10SM FEW250 16/M03 A3001 RMK AO2 SLP162 T01561028

Remarks
AO2= nedbørsmåler med evnen til å måle forskjell på flytende og fryst nedbør
SLP= Sea level pressure i QNH (1016,2)
T01561028= Temp: 15.6/M2.8

Flere koder som de "kule" eller andre businessfolk måtte lure på? :p

En del kaffekopper burde vi snart klare å få i oss…. Og jeg kan gjerne løfte baken fra godstolen min og flytte den til en annen god stol…. Jeg skal til og med pugge dem nerdete kodene dere snakker om… :D :p
Har ingen metar for indre Finnmark i dag… men kan opplyse verden om at i Gamlebyen i Oslo er det pluss 1…..
;)

Temperatur: -1,2 °C Vindstyrke: 2,5 m/s (svak vind)
(EUREF89) 10° 38' 57,0" E H.o.h.: 347 m Relativ fuktighet: 66,6% Vindretning: 330° (NNV)
Tid: 13:14:47 (+0100) Dato: 2004-11-23 Trykk (havnivå): 1020,2 hPa Vindkast: 4,2 m/s

Bare et par på minus siden i Bergen i dag, men jeg har svømt i sjøen i dag! Dog med survival suit, men den var langt fra tett, så det ble vått og forfriskende. :hoho :hoho

Er usikker på temperaturen her i Chiang Mai, men det er i alle fall langt fra minusgrader :D

Back