• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kabin crew tatt med promille på SVG

Re: Kabin crew tatt med promille på SVG

Det tror jeg ikke noe på. Så dette ville jeg sett dokumentasjon på!

Regner med at du får samme regning hvis du glemmer pass/førerkort, og dermed må stå igjen på heliporten grunnet selvforskylt mangel av ID.

Det var i det minste det en forpleiningsansatt fikk som «straff». Men det skal sies at jeg ikke har noen anelse om dette var første eller andre gang vedkommende ble stoppet. Det er mye mulig at vedkommende hadde fått advarsel for X år siden. Skriftlige advarsler står jo som regel bare i noen år før de blir slettet, men ikke nødvendigvis glemt.

Å sammenligne det å være påvirket med en forglemmelse, eller kanskje rett å slett mistet ID på tur til heliporten er vel litt drygt. Når det er sagt så skjedde nettopp det med en kollega nylig, noe som endte med kun en muntlig påminnelse om at dette ikke burde skje igjen.

Men tilbake til spørsmålet mitt. Vet noen om ansatte som ødelegger en flygning får samme straff som en passasjer? Synes selv at det bør være slik...
 
Re: Kabin crew tatt med promille på SVG

Det var i det minste det en forpleiningsansatt fikk som «straff». Men det skal sies at jeg ikke har noen anelse om dette var første eller andre gang vedkommende ble stoppet. Det er mye mulig at vedkommende hadde fått advarsel for X år siden. Skriftlige advarsler står jo som regel bare i noen år før de blir slettet, men ikke nødvendigvis glemt.

Å sammenligne det å være påvirket med en forglemmelse, eller kanskje rett å slett mistet ID på tur til heliporten er vel litt drygt. Når det er sagt så skjedde nettopp det med en kollega nylig, noe som endte med kun en muntlig påminnelse om at dette ikke burde skje igjen.

Men tilbake til spørsmålet mitt. Vet noen om ansatte som ødelegger en flygning får samme straff som en passasjer? Synes selv at det bør være slik...

Gikk nesten på promillesmellen selv. Fløy til Azerbaijan og tok litt å drikke på flyet, som også ble litt forsinket og landet i 02:00 tiden. Avtalen var at jeg skulle dra til hotellet og hvile, og reise på riggen utpå dagen. Men ble plutselig purret opp og måtte stille på heliporten 06:00. og i Baku er det alkotest hver gang. men det gikk nå heldigvis greit.

Men vet om en annen som blåste rødt, men han måtte bare vente til neste dag, og ble ikke noen stor sak av det. Men HR avdelingene har jo blitt rimelig "nazi" enkelte steder med årene.


Og tilbake til spørsmålet: En ansatt som lager problemet bør få strengere straff enn en passasjer. På samme måte som jeg mener at kriminelle politifolk bør straffes dobbelt av vanlige folk.
 
Back
Top