Jump Seat OSL - SVG

Elling

Newcomer
Da prøver jeg meg på noen bilde her på forumet for første gang... Skulle ta turen over fjellet med DY564, og LN-NOJ skulle gjøre jobben.. Var heldig å fikk Jumpseat :) Fotoapparatet var med, men det er no gammalt skvip.. Så må bare unnskylde kvaliteten.. Men prøver meg likevell.... :)

DSCF3212-1.jpg

Står på gate @ osl. Nesten klare....

DSCF3210.jpg

Litt brefing må til før avgang...

DSCF3213.jpg

Stuerene var ikke helt klare nei... Lukter en GL delay av denne ja..... ;)

DSCF3214.jpg

Eng 2 stabilized. Starting Eng 1.....

DSCF3215.jpg

To gode starter... Good to go...

DSCF3217.jpg

Lineup RWY 01L

DSCF3223.jpg

Rotate..

DSCF3225.jpg

Litt muffins på radaren rett etter takeoff.. Humpa litt igjennom det ja.... :)

DSCF3227.jpg

Et av waypointene på vei til svg.. Morro navn... hehe....

DSCF3232.jpg

Sola sett fra oven.....

DSCF3242.jpg

Norshuttle 564 cleared to land

DSCF3253.jpg

Nesten nede....

DSCF3256.jpg

Taxer til stand 14... Hmm.. det håndtaket ble litt i veien...

Det var den turen.. Alltid morro å få sitte forran.. Dog første gang jg skulle prøve å dokumentere det med bilder.. Føler det gikk sånn tålig...

Takker et fantastisk hyggelig DY Crew for turen.. :)

Last edited:
Hei!

På dette bildet ble jeg oppmerksom på tallene på stikka, det ser ut som at de kan stilles på, hva er de til?

takker for bildene

De bruker piltoene til å huske flight nummeret/callsign sitt... I dette tilfellet NorShuttle 564

Åh, åh - det har jeg lært! Det er flightnummeret. F.eks. DY245 osv... På 757en som var på besøk her hadde de dog nret på en papirlapp midt i cockpiten. Eget system, hehe?

Flotte bilder! Har hatt to klappturer i mitt liv og det er noe jeg aldri kommer til å glemme. :)

Åh, åh - det har jeg lært! Det er flightnummeret. F.eks. DY245 osv... På 757en som var på besøk her hadde de dog nret på en papirlapp midt i cockpiten. Eget system, hehe?

Blir fort slik om du har korttidshukommelse og ikke har disse nummerne på 757-stikka slik som på 737en. ;)

Back