Juleshopping i London

jamesclandestine

ScanFlyer Blue
Dere leser riktig. Egentlig grunnet LeAccor sitt private sale tenkte jeg å ordne dette lenge i forkant for Mrs. Clandestine og meg. Jeg har vært i London en gang før, for mange år siden på et kjipt hotell. Nå trodde jeg at dette blir lett. Men.. Når jeg velger fem stjerne på tripadvisor er det ikke et eneste hotell, som ligger i prisområde (1700 per Natt).. Mange av de hotellene kjører også en "skitten gammeldagsstil" som jeg ikke foretrekker. Nå er det altså ned til four stars og da drukner man i utvalg. Ber dere derfor om tips:

Målet av turen er shopping + dining + spa. Sightseeing hvis det la seg gjøre hehe. Burde altså være et hotell som ligger sentralt og i nærheten av en av de store shopping malls. Jeg har status hos CC, Hilton, LeAccor, GHA og hos enkelte SLH/Fairmonts. Foretrekker egentlig Hilton, Sofitel eller SLH. Spørsmål også om noen evt. kjenner et bra four star hotel med god spa?

Reisen skal skje i oktober - november, to netter,

Takk

Hoteller i London har etter min erfaring blitt betydelig dyrere med årene (spesielt i high end skiktet), og det er vanskeligere å finne veldige gode dealer (før var f.eks. lastminute.com en gullgruve av Top Secret deals, men nå er det vanskeligere å finne noe som virkelig lokker). Selv de gode 4-stjerners hotellene ligger ofte over 1700 per natt.

For 4-stjerners hoteller som er anbefalt er bl.a. St Ermins, som ligger like ved Big Ben. Jeg tror imidlertid at også dette hotellet ofte ligger over din grense. Jeg tror heller ikke det har spa, og er nok i litt tradisjonell stil.

Om du er villig til å gå litt opp i pris så har jeg i senere tid sett London Hilton on Park Lane til 180 pund per natt (en sjeldenhet, men dog) og nå ser jeg at de kjører en 3-netters deal med 205 pund per natt som er en god pris for dette hotellet. For shopping ligger det jo også supert til.

The Cumberland har jeg hatt både positive og negative opplevelser med, men er vel et hotell jeg selv ville vurdert å booke om prisen er rett. Om de har spa vet jeg ikke, men lokaliseringsmessig er det vel greit for shopping med Oxford Street rett rundt hjørnet.

Heisann!

Vil anbefale Radisson Blu Edwardian på Leicester Square (er to forskjellige der, men ta den med 5 stjerner, ikke 4..)

Flott hotell, god frokost, og sinnsykt sentralt..

Kim

Back