Bonjour fra Tourrettes. Solen skinner, men litt småkjølig på morgenkvisten, men en espresso og Jäger i solen er for det gjennomført. Nå går turen til bakeren for baguetter og croissanter til hele banden. Ha en fin dag
Hvorfor kjører brannbilene stadig rundt med sirener uten at man kan se det brenner noe sted? Er det en måte å sikre at folk ikke glemmer dem?
Brannmenn er «First Responders» så de rykker ut til alle som trenger livreddende hjelp, fra hjerteinfarkt, bil ulykker og brann. Ofte er Ambulansene en del av Brannvesenet også. Det brenner vesentlig mindre enn i Norge her, så de fleste utrykking er uten røyk.God grytidlig morgen fra toget på vei sørover fra feil Portland. Er grytidlig oppe før soloppgang for å få med meg et par byer til før det er retur fra Boston. Dover og Portsmouth neste.
Jeg har altså droppet hotellfrokosten som jeg bare ble kvalm av. Klarte endelig finne grei, men ikke mere, mat igår.. på Dennys Diner. Det er mye som er uvant i dette merkelige landet. Hvorfor kjører brannbilene stadig rundt med sirener uten at man kan se det brenner noe sted? Er det en måte å sikre at folk ikke glemmer dem?
Ha en god en alle som har gjort valget mellom å finne spiselig mat og å se ville dyr.
God grytidlig morgen fra toget på vei sørover fra feil Portland. Er grytidlig oppe før soloppgang for å få med meg et par byer til før det er retur fra Boston. Dover og Portsmouth neste.
Jeg har altså droppet hotellfrokosten som jeg bare ble kvalm av. Klarte endelig finne grei, men ikke mere, mat igår.. på Dennys Diner. Det er mye som er uvant i dette merkelige landet. Hvorfor kjører brannbilene stadig rundt med sirener uten at man kan se det brenner noe sted? Er det en måte å sikre at folk ikke glemmer dem?
Bush-residensen i Kennebunkport. Det var mye flagg i den byen.
![]()
Har også lagt merke til at jeg ser mye mer dyreliv enn hva jeg er vant med i Norge. I Portland har jeg sett rev og ørn. På vestkysten ser jeg sjøløver hver gang jeg er der og ekorn ser jeg jo hver eneste dag jeg er i USA. Kan ikke huske hvilket år jeg siste så et ekorn i Norge.
Ha en god en alle som har gjort valget mellom å finne spiselig mat og å se ville dyr.
Takk for korklaringen. Reiser også for å oppleve noe nytt, men når jeg prøver meg på å spise det som jeg blir anbefalt i USA går jeg ofte på en smell.Brannmenn er «First Responders» så de rykker ut til alle som trenger livreddende hjelp, fra hjerteinfarkt, bil ulykker og brann. Ofte er Ambulansene en del av Brannvesenet også. Det brenner vesentlig mindre enn i Norge her, så de fleste utrykking er uten røyk.
Ha en god dag fra en som reiser for å lære, sette seg inn i andre kulturer og oppleve ny spennende mat.
Det et når bedøvelsen gir seg at det virkelig blir vondt. Pass på å ha noe som hindrer deg i å gni i øyet, spesielt når du sover.Hoy fra Stavanger. Relativt nyoperert på et øye, Og med kun 25 prosent syn på det andre er jeg blitt sykemeldt i en fjorten dagers tid. Så det blir vel en god del tid på sofaen fremover.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.