• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Jørgen Lindegård på Først og sist, NRK1 i kveld

Redcap

ScanFlyer Silver
Jørgen Lindegård på Først og sist, NRK1 i kveld

Så Skavland promoterte med at JL gi et intervju på Først og sist i kveld og at man kunne sende inn spørsmål på epost. Sikkert mange her som kunne tenkt seg et og annet svar fra konsernsjefen :)

epost til Skvanland : fs@nrk.no

Replying to Topic 'Jørgen Lindegård på Først og sist, NRK1 i kveld'

Og blir den seansen der like "lang" som innslaget med Bjørn Kjos, må dere iallefall hverken blunke eller gå på toalettet.... :cool2

Fikk ikke sett dette heller... Hvordan klarte Jørgen seg? Ble det bra TV?

Du kan se det selv EB på NRK nett-tv.

Eller reprisen på NRK2 i kveld

Innslaget med Lindegård var jo ganske langt. Dessuten var han vel med i hele programmet. Han svarte forsåvidt diplomatisk som en hadde forventet.

Synes Store-Jørgen klarte seg bra. Han fikk en del vanskelige spørsmål, og svarte diplomatisk og ydmykt på dem. Fremsto vel "noen" hakk smartere enn Bjørn Kjos??

Lindegård ga et godt inntrykk som person og leder etter min oppfatning.
Han innehar jo antagelig den vanskeligste lederjobben som finnes i Skandinavia , kanskje bort i mot det umenneskelige.

Originally posted by CK

Synes Store-Jørgen klarte seg bra. Han fikk en del vanskelige spørsmål, og svarte diplomatisk og ydmykt på dem. Fremsto vel "noen" hakk smartere enn Bjørn Kjos??

ventet vel på at en skulle sammenlikne Lindegaard med Kjos. Så begge programmene og syntes Skravlan klarte å få Lindegaard innviolvert i samtalen på en helt anna måte enn Kjos. Spørsmålene til Kjos hadde jo ingenting med temaene som ble diskutert.

At en svarer diplomatisk er vel en leders oppgave.

Originally posted by CK

Å si at Lindegaard fremstår som smartere (mer intelligent) enn Kjoser'n synes jeg blir helt feil. De er jo to vidt forskjellige mennesketyper, som ser på situasjoner på forskjellige måter. Lindegaard er den gjennomførte forretningsmannen, som alltid stiller i slips og aldri sier noe man ikke forventer at han skal si. Kjos er eventyreren med glimtet i øyet, som er "noe" mer folkelig. Det trenger ikke bety at han er noe dummere, noe han vel forsåvidt han bevist med en militær karriere, jussutdannelse og en forretning som muligens er bedre enn hva Lindegaard hadde klart å skape fra bunnen av. :up:

Originally posted by Herlov

Originally posted by CK

Å si at Lindegaard fremstår som smartere (mer intelligent) enn Kjoser'n synes jeg blir helt feil. De er jo to vidt forskjellige mennesketyper, som ser på situasjoner på forskjellige måter. Lindegaard er den gjennomførte forretningsmannen, som alltid stiller i slips og aldri sier noe man ikke forventer at han skal si. Kjos er eventyreren med glimtet i øyet, som er "noe" mer folkelig. Det trenger ikke bety at han er noe dummere, noe han vel forsåvidt han bevist med en militær karriere, jussutdannelse og en forretning som muligens er bedre enn hva Lindegaard hadde klart å skape fra bunnen av. :up:

Enig, kan virke som CK generelt er negativ til Norwegian. Ikke noe galt i det, men tydelig at Kjos ikke er særlig populær der

Hehe, jeg ventet og på den kommentaren ja, og akkurat fra Store Far sjøl her inne :p

Enig, kan virke som CK generelt er negativ til Norwegian. Ikke noe galt i det, men tydelig at Kjos ikke er særlig populær der

Er nesten morsomt å se de ulike "leirene" her inne, de pro SK/BU og de andre deriblant meg selv, som DY-fan

:devot:

Er godt vi har ytringsfrihet her i landet :)

:lol

Store Jørgen kom vel veldig greit ut av det.
Merket meg kommentaren om at det er veldig høyt medie focus på SAS i alle de scandinaviske land, og at selv den minste sak slåes opp i alle media kanaler.

Kjos' hadde jo sin mulighet, men han knep jo både øyne og munn sammen , og forsvant (på fest som det ble nevnt) , selv om mannen er både jagerpilot og advokat så trenger han ikke fremstå som smart, (selv om han uten tvil er det ).

/Geir

Originally posted by P.A. VIKING

Store Jørgen kom vel veldig greit ut av det.
Merket meg kommentaren om at det er veldig høyt medie focus på SAS i alle de scandinaviske land, og at selv den minste sak slåes opp i alle media kanaler.

Kjos' hadde jo sin mulighet, men han knep jo både øyne og munn sammen , og forsvant (på fest som det ble nevnt) , selv om mannen er både jagerpilot og advokat så trenger han ikke fremstå som smart, (selv om han uten tvil er det ).

Jeg synes vel forsåvidt også at Lindegaard kom greit fra dette. å sammenlikne innsatsen til Lindegaard og Kjos i de to programmene blit helt feilaktig - Lindegaard hadde all oppmerksomhet fra Skavlan siden han var alene. Det var ikke Kjos såvidt jeg husker (men jeg kan huske feil).

Kjos er vel litt som man forventer av en som er tidligere jagerpilot - er han ikke...?

Originally posted by Herlov
Kjos er eventyreren med glimtet i øyet, som er "noe" mer folkelig. Det trenger ikke bety at han er noe dummere, noe han vel forsåvidt han bevist med en militær karriere, jussutdannelse og en forretning som muligens er bedre enn hva Lindegaard hadde klart å skape fra bunnen av. :up:

Jeg har møtt begge. Det som skiller dem er stilen - fint lite annet. De er begge sylskarpe forretningsmenn.

Herlov: "Alle" norske menn har hatt en militær karriere. Noen av oss har til og med hatt en militær karriere som strekker seg over tiår og jussutdannelse. De to tingene til sammen er noe av det minst imponerende jeg kan tenke meg... Kanskje fordi jeg kan si "been there, done that!" :smokin

Øh - litt mistenkelig at konsernsjefen tar seg tid til å stille opp i lille Norge.

Han har tydeligvis gode medierådgivere (slokk brannen der oppe).

:smokin

Det er nå en gang en leders rolle også å slokke branner.....

En tredel av markedet er vel ikke lite...

...og den delen som går best!!!

http://www.boarding.no/art.asp?id=20387

- Jeg tror problemet med pilotene løser seg"
SAS-sjef Jørgen Lindegaard tror problemet mellom pilotene og ledelsen løser seg, og at det ikke blir noen aksjoner, slik som pilotene har gitt signaler om. Konsernsjefen kunne også bekrefte at han ikke har vurdert sin stilling, men innrømmet at noen gjerne måtte mene han ikke gjorde en god nok jobb. – Dette er opp til styret og vurdere, sa Lindegaard til Fredrik Skavland under fredagens Først & Sist på NRK 1

Den populære programlederen Fredrik Skavland, som leder TV-programmet Først & Sist på NRK 1, har møtt noen av verdens største kulturpersonligheter. Fredag sto SAS-sjefen Jørgen Lindegaard på gjestelisten.

Kommunikasjonsproblemer...

På spørsmålet om problemene som har eksistert i det siste, svarte konsernsjefen at dette ikke var bra, men mye skyltes kommunikasjonsproblemer, noe som han innrømmet er hans ansvar.

Lindegaard la vekt på selskapets siste positive resultat, og mente at mye av æren for dette skyltes alle medarbeiderne, og ikke minst de norske.

Tror på løsning med pilotene...

Når det gjelder det pågående problemet med pilotene, tror konsernsjefen at dette vil løse seg til det beste for alle parter, og ikke minst for de reisende.

I forbindelse med den kaotiske tilstanden pilotene har brakt selskapet inn i, prøvde Skavland flere ganger å få konsernsjefen til å mene noe om at dette var ”normal sykdom” eller en aksjon.

- Jeg har registrert hva VG skrev om SMS, men det er ikke min oppgave å mene noe om dette, dette har vi egne eksperter som vurderer, svarte Jørgen Lindegaard.

Lindegaard påpekte likevel at han har stor forståelse for pilotene, og ikke minst hvor viktig det er at disse er friske og konsentrerte når de skal utføre sitt arbeide.

Lønn som fortjent...

Fredrik Skavland ville også vite hvor mye konsernsjefen tjente, og til dette svarte Lindegaard:

- Ja cirka 8-9 millioner kroner …

Da kom det kontant tilbake fra programlederen, syns du dette er fortjent?

- Det er som du, trolig har mannen bak filmkamerat ikke så god lønn som du, og slik er det i alle yrker, de med stort ansvar får den lønnen de fortjener, og det mener jeg også at jeg gjør, var meldingen fra konsernsjefen.

På spørsmål fra programlederen om han hadde gjort en dårlig jobb som leder, og om han hadde vurdert sin stilling, svarte konsernsjefen bestemt:

- Nei det har jeg ikke, det er det styret som må ta stilling til, sa Lindegaard.

Back