• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Jorda rundt.. tilbakeblikk på priser ..

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Jorda rundt.. tilbakeblikk på priser ..

Har ryddet på kottet i dag og fant to fakturaer fra Bennett Lillestrøm.. Det var den tiden man brukte lokale reisebyråer og fikk lange Jorda Rundt billetter stiftet sammen.. Det var sjarmerende det..:colgate:

1986: SK/TG/CO pris kr. 15.263 med routing: GEN-NYC-SFO-HNL-NAN-SYD-SIN/PEN-BKK-KTM/DEL-LHR-FBU. Hadde da en billett ekstra SIN-KUL-PEN og . og en KTM-DEL.

1987: SK/NZ ( da var NZ "TE" ) kr. 13.544 routing: FBU-CPH-LAX-PPT-RAR-AKL-SIN-BKK-CPH-FBU......

Har ikke dratt fram konsumprisindeksen for sammenligne priser. Har også en i 1994 og 2001 , men har foreløpig ikke funnet fakturaer...

Last edited:
Re: Jorda rundt.. tilbakeblikk på priser ..

Til sammenligning har jeg en billett på FBU-AMS-ICN T/R på ca 15.000,- i 1989. Og dette var i Reidar-klasse.

Er usikker på om flighten fra FBU-AMS var med KL eller SK

Da må jeg si at dette var billige priser! En av oss har blitt lurt ;)

Min første RTW i biz var under 30k også. Det var tider, BGO-CPH-ORD-TPA-SFO-EUG-SFO-AKL-BNE-SIN-CPH-BGO eller noe slikt.

-A

Hvis jeg ikke husker feil var ATW with Star i 2001 rundt 16-17 k med mange stopp..

Så sent som våren 2008 var RTW under 20k med *A med mange stopp.

Min første RTW i biz var under 30k også. Det var tider, BGO-CPH-ORD-TPA-SFO-EUG-SFO-AKL-BNE-SIN-CPH-BGO eller noe slikt.

-A

Men hvor mye koster en slik rakker i dag?

BF:cool2

Back