JK,Star Alliance,osv..

FBU 4EVER

ScanFlyer Dusty
Så er man tilbake fra 5 hektiske dager i Barcelona og oppstart av "Damp-lease" for Spanair.
Vi fraktet 2 stk. MD-80'er ned på søndag: OY-KHP som var nymalt i Spanair's Star Alliance skjema,og OY-KHE,SAS' "stjerne-MD" som også var malt i Spanair-dekor,men beholder de røde SAS-motorene.Det betyr at Spanair nå har tre stk. MD'er med Star Alliance dekor og iallefall én MD som flyr i standard SAS-skjema;SE-DIL.

Ruteoppsettet er 4 t/r BCN-OVD og 4 t/r BCN-SCQ hver dag frem t.o.m. mars.Da blir flyene flyttet til MAD og besetningene til La Coruna og Jerez,antagelig.

Vi flyr produksjonen på slinger (5-dagers) frem til 1/4,deretter blir det 6-ukers stasjoneringer.

Tilbakemeldinger fra ledelsen og cabin crew i JK har vært meget positiv.

Salud! :cheers:

dette er VELDIG bra av konsernet! Spanair trenger kapasitet, SAS har ledig kapasitet, SAS sender fly og crew til Spania!! Dette MÅ være å "fly smart".:up:

...og med "damp-lease" forstår vi at SAS stiller med fly og piloter?

jy

fly & piloter - men, Stein, tidligere har det vel også vært med skandinavisk cabin crew??

Med "damp lease" mener vi SAS fly,SAS piloter,men med JK kabin.Dry lease er bare fly,wet lease er hele pakka.Damp lease sånn midt i mellom.

Et lite utvalg av JK cc hadde gått et lite kurs for å tilfredstille SAS AOC og vi hadde med 3 purser-instruktører for å gi dem den praktiske treningen,utsjekk og "base-release".Det er kun disse (27 stk) som er godkjent for operasjoner på KHP og KHE.Sistnevnte maskin er der nede bare en kortere tid før den skal byttes ut med en annen maskin som får full JK Star-merking.

Kjempebra og morsomt å få rapport fra "Fly smart" i virkeligheten!!!

Originally posted by CK
dette er VELDIG bra av konsernet! Spanair trenger kapasitet, SAS har ledig kapasitet, SAS sender fly og crew til Spania!! Dette MÅ være å "fly smart".:up:
Ser at CK har tatt med seg slagordet fra Norwegian: "fly smart";)

Ja! CK har vel lært av andre som av og til "stjeler" noen ideer fra konkurrenter. Når det gjøres med glimt i øyet har jeg sansne for slikt. COOP stjal jo i sin tid Kuttismeopplegget til Rema...og Reitan ble fly forbannet og COOP fikk enda mer reklame!!!

Kan ikke huske at COOP har hatt noe kuttisme-opplegg, men Rema's er viden kjent.

Rema kjørte i sin tid en litt for lange "teaser" på boards i hele landet. På slutten rett før man skulle avsløre at det var Rema som stod bak ordet Kuttisme - så hadde COOP Prix helsides annonser i alle landets aviser hvor de brukte ordet kuttisme. Her hadde vel noen sladret om kampanjen og COOP stjal ordet...men i ettertid og som fortjent var det Rema som ble forbundet med kuttisme. Men det var et freskt innspill...:spin:

Originally posted by EB
Rema kjørte i sin tid en litt for lange "teaser" på boards i hele landet. På slutten rett før man skulle avsløre at det var Rema som stod bak ordet Kuttisme - så hadde COOP Prix helsides annonser i alle landets aviser hvor de brukte ordet kuttisme. Her hadde vel noen sladret om kampanjen og COOP stjal ordet...men i ettertid og som fortjent var det Rema som ble forbundet med kuttisme. Men det var et freskt innspill...:spin:
Men kuttisme kom vel før Prix ble en del av COOP?
Eller husker jeg feil nå?

Ble det noen kulinariske opplevelser de fem dagene på gutten fra Røyken da?:biggrin

Riktig Cedlind... Men Prix har alltid vært en del av COOP - men navnet COOP ble ikke benyttet den gangen man stjal kuttisme begrepet...

Originally posted by LN-KGL
Ble det noen kulinariske opplevelser de fem dagene på gutten fra Røyken da?:biggrin

Jøsses ja!!! Jeg må nok medgi at spainiac'ene kan SKINKE! Kanskje vel så bra som Parma og San Daniele fra Italia. Også spiste jeg en herlig tartar med endel olje,eddik og urter innblandet.Noen av de andre spiste en pepperstek med 5 forskjellige peppersorter og til alt dette drakk vi hvitvin,ja hvitvin.Meget god sådan,Albarinjo er druenavnet.
Rødvin fra Costers del Segre og Somontano kan også anbefales på det varmeste. :cheers:

Originally posted by FBU 4EVER
Originally posted by LN-KGL

Jøsses ja!!! Jeg må nok medgi at spainiac'ene kan SKINKE! Kanskje vel så bra som Parma og San Daniele fra Italia. Også spiste jeg en herlig tartar med endel olje,eddik og urter innblandet.Noen av de andre spiste en pepperstek med 5 forskjellige peppersorter og til alt dette drakk vi hvitvin,ja hvitvin.Meget god sådan,Albarinjo er druenavnet.
Rødvin fra Costers del Segre og Somontano kan også anbefales på det varmeste. :cheers:
Hvornår har I tid til at flyve??? kan man flyve med al den vin indenbords?:cheers:

Back