JFK august 2008 (mange bilder)

Discus

Galley Slave
Medlem
New York er mer enn Manhattan, og det ligger et fint strand-område ved enden av A-train - Rockaway Beach. Tilfeldig vis ligger det en liten flyplass i området også, og turen med Subwayen er lang så med tanke på helsa (den mentale) tok vi en pause i all reiseingen underveis fra Rockaway til Manhattan.

(Kommentarer over bildene, vil du se større bilder så bare klikk)

Først et bilde knipset på Subwayen (A-train) fra Rockaway mot JFK. Da fant vi ut at vi skulle ta en "mellomlanding" på "next stop Howard Beach/JFK" for å ikke angre på at vi ikke gjorde det. Fotoapparat er alltid med når man er på sightseeing på landet i storbyen.
Japan Airlines B747-400 JA8916

Så noen bilder knipset fra plattformen på Subway-stasjonen, som så ut til å være det beste stedet å stå med mindre man skulle tatt AirTrain inn til en terminal eller parkeringsplass. Fotomessig var været bånn i bøtta, helt flatt flys og bare hvit/lysgrå himmel. Jeg sliter hvertfall med det - men anyway - here comes.

Som nevnt - dette er stasjonen man må sikte på:

Og dette er toget - take the A-train:

Delta B737-800 N3745B

Og dette var en kar som ikke hadde det travelt med å få ut hjulene, de kom ut like før bildet ble tatt, som man kan se er lukene er enda ikke helt på plass i det den passerer over oss.
Delta B757-200 N631DL

Delta Connection by Commair CRJ-100ER N720SW

JFK=JetBlue-land - disse kom på rad og rekke hele tiden
JetBlue A320-200 N633JB

Ikke det beste flybildet, men viser litt hvordan de kom på en høyresving på kort finale for 13L. Noen kom i litt krappere sving en denne UA-maskinen, og noen hadde enda ikke fått ut hjulene på dette tidspunktet. Ganske artig å se på i stedenfor den vanlige OSL-finalen hvor alle ligger på laaaaaang rett rekke. UA B757 (se neste bilde)

United B757-200 N510UA

AlItalia B767-300ER EI-CRD

Delta B757-200 N649DL

American B757-200 N623AA

Delta Connection nå med CRJ200ER N455CA

Enda en 757 fra DL i annet design enn over.
Delta B757-200 N693DL

American Eagle Embraer 135 N836AE

American B767-300 N377AN

Dette var det vi rakk ved å ta en pause på stasjonen. Det hører med til historien at vi stod over et tog, men mer var det ikke behov for da den mentale tilstanden var betraktelig forbedret etter denne lille mellomlandingen. Det som landet mens vi stod der var bare enda flere av det dere ser her; JetBlue, Unitd, Delta og AA. Spaghettiexpressen var eneste utlending i Cowbyland. De store og større gutta landet på en annen bane den dagen.

Så noen dager senere - bilder tatt fra AirTrain mens det raste rundt med møkkete vinduer mellom terminalene tidlig om morgenen på jakt etter terminal 7 og Speedbird (nei ikke han med skrutrekker, men flyselskapet). Noen bilder er også tatt fra upper deck på 747en til BA

Japan Airlines B747-400 JA8074

Vi er i Delta-land (Martin: Det er FedEx som lander i bakgrunnen - DC10 tror jeg!!)

Jomfruen fra Europa holder på å våkne
Virgin Atlantic A340-600 G

De har jomfruer i Amerika også, her representert ved to av dem
Virgin America A320-200 N626VA N635VA

North American B757-200 N759NA

En gammel traver som både virket liten og gammel blant alle de andre store og nye.
Northwest DC9-51 N776NC

Som tidligere nevnt - JFK er JetBlue-land.

JetBlue flyr med A320 og Embraer 190, som begge er representert her.

Denne var imponerende i størrelse når man fikk den på nært hold, selv fra upper deck på BA 747 virket den stor.
Cathay Pacific B-KPB B777-300ER

Kalitta Air B747-200F N747CK (NB! se registreringen)

Og til slutt en av grisene til Dag som antagelig ikke skal slaktes til jul.
Continental B737-700 N14731

Det var en rundtur på JFK - noe litt utenom de vanlige OSL-grisene m.m.!

Det var litt trøblete å få tatt skikkelige bilder på JFK, baneretningen kompliserte det også noe når man ikke har bil og de driver å lander "alle mulige veier". Sjekk http://nycaviation.com/ under "Tools" for info om JFK og LGA. Det fine med denne siten er at de også har beskrivelse av hvordan man skal komme seg til stedene med offentlig transport. Dagskort og buss-kart for Queens i tillegg til subwaykart er obligatorisk utstyr.

Last edited:
Her rekker man knapt å lese korreksjon på egne saker før hele bunten kommer en i forkjøpet - men den store katastrofetabben er rettet opp. Stort og FLOTT var flyet uansett tallkombinasjon ^_^

Takk for flotte bilder fra noe annet en de samme som vi ser hele tiden fra Norge.

Det var litt trøblete å få tatt skikkelige bilder på JFK, baneretningen kompliserte det også noe når man ikke har bil og de driver å lander "alle mulige veier".

Vet hvordan dette er. Fikk selv oppleve dette når jeg spottet på Chicago O'Hare. De landet på 3 rullebaner og de største landet aldri der jeg stod. Der ble jeg forfulgt av American Eagle Embraer 145 og CRJ av forskjellige varianter.

Hmm.. Var faktisk ikke klar over at vi fløy på JFK, sånn i og med at vi har den nest største hub'en vår "rett nedi gata" (EWR) (kan selvsagt ha vært en charter. Kjerra som var på OSL i fjor, kom jo fra JFK), ei heller at CO befant seg på JFK (av samme grunn som FedEx.. nest største, osv..).

Flotte bilde:) Kjekt å se noe vi til daglig aldri ser:exclaimation

Hvor stor operasjon har CO på JFK?

Kan ikke være stor, ifølge demselv har dem ikke en enste rute ut derfra (gjerne 2, bilde er litt "uklart")

Attachments

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    36.5 KB · Views: 217
Jeg ble også overrasket på JFK i fjor da jeg så en 737 fra CO parkert der. Trodde ikke de var representert der i det hele tatt.
Men, inspirert av denn posten gikk jeg inn på CO sine sider, og finner ut at de har fire flighter om dagen JFK - IAD, operert med -500 og -700 modeller, og det var hele operasjonen deres på JFK!

;) VC-10

De har også en flight til Panama operated by Copa Airlines (ser at jeg skrev CLO også, men det er en one-stop flight via IAH).

Back