• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Jetstar Asia (SIN) legges ned

Someone

Moderator
Medlem
Etter drøye 20 år så gir Qantas Group opp deres intra-asiatiske satsning ut fra SIN, og legger ned Jetstar Asia.

De 13 A320 maskinene de har i flåten, vil bli brukt av andre selskaper innen gruppen fremover. Trolig Jetstar og QantasLink.

Rutene de har per i dag:
Bangkok–Suvarnabhumi, Colombo–Bandaranaike, Denpasar, Haikou, Jakarta–Soekarno-Hatta, Krabi, Kuala Lumpur–International, Labuan Bajo, Manila, Medan, Naha, Osaka–Kansai, Penang, Phuket, Surabaya, Wuxi

https://www.qantasnewsroom.com.au/m...to-close-its-intra-asia-airline-jetstar-asia/

QANTAS GROUP TO CLOSE ITS INTRA-ASIA AIRLINE JETSTAR ASIA
 
Å legge ned et flyselskap på 8 ukers varsel virker utrolig kjapt. Lite hyggelig for de kundene som allerede hadde bestilt billett.
Jeg fløy med Jetstar Asia i januar i fjor fra Changis fantastiske terminal 4 til Jakarta. Vi gjorde tabben og betalte ekstra for innsjekket bagasje, så vi bare hadde en liten PI(Personale Item) ombord. De som hadde betalt for 1 ekstra carry on fikk gå ombord først så da vi kom ombord hadde disse fylt opp med både PI, den inkluderte Carry-on og den de hadde betalt for. Det var smekk fullt, så vi måtte ha vår PI ved beina. Så husker jeg maten vi hadde betalt litt for, ikke var noe å skryte av, men veldig sterk. Dette er også eneste gang jeg har fått is ombord i et fly, som hjalp på svien fra den sterke maten.
 
Scoot vil starte opp noen av rutene Jetstar legger ned, mens Singapore Airlines vil øke frekvensen på enkelt andre

https://www.ch-aviation.com/news/154948-singapore-airlines-group-to-take-on-jetstar-asia-routes

Scoot (TR, Singapore Changi) will take over some of the routes left unserved by the demise of Jetstar Asia Airways while sibling carrier Singapore Airlines will increase frequencies on other routes. Both Scoot and Singapore Airlines are part of Singapore Airlines Group.

A spokesperson told local news outlets that Scoot would start flying between Singapore and Okinawa Naha, Medan Kuala Namu and Labuan Bajo, subject to regulatory approval and other commercial considerations, once Jetstar Asia Airways ends its flights there. That airline is the sole operator on both routes.
 
Back
Top