Jetlines - ny kanadisk ULCC

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Jetlines satser på å starte opp i 2019 med to A320’er og med Hamilton som base.

Jetlines will use the proven and profitable ultra-low cost carrier (ULCC) model, which has enjoyed decades of success in every other industrialized region of the world. The ULCC model offers airline tickets at a fraction of the price of traditional carriers. Click here to learn more about the ULCC model.

To meet the significant demand for low fares and direct flights, Jetlines will fly across Canada and non-stop from Canada to the United States, Mexico and the Caribbean from our initial base in Hamilton ON.

Jetlines will commence operations with two Airbus A320 sister aircraft. The majority of ultra-low cost carriers worldwide operate with the Airbus A320 fleet based on its fuel-efficient narrow-body framework that supports a high-density seat configuration, making it an ideal choice for Jetlines to start operations with.

https://jetlines.ca/
 
Good idea, 28 inch seat pitch, $3 for a cup of water and $30 per checked bag.
Perhaps they can jam 220 pax in the Airbus.
Bon Voyage..
 
...men fortsatt bilde av en 737 på siden som beskriver «airline model».
 
De hadde vel 5 Boeing 737MAX7 på bestilling men...
Canada's Jetlines terminates B737 MAX order
1352.jpg

Illustration of Jetlines Boeing 737-7MAX © Jetlines
05.09.2018 - 12:20 UTC
https://www.ch-aviation.com/portal/news/70568-canadas-jetlines-terminates-b737-max-order
 
Så SmartLynx kjøper seg inn i et kanadisk lavpriselskap, mot bytte om utleie av fly i vintersesongen når flyene ikke trengs her i Europa. Antar det er en business case det også
 
Så SmartLynx kjøper seg inn i et kanadisk lavpriselskap, mot bytte om utleie av fly i vintersesongen når flyene ikke trengs her i Europa. Antar det er en business case det også

TUI/Sunwing .. Transavia/Sun Country .. Monarch/Skyservice .. Canada 3000/Air2000 ... jada, dette har pågått i mange år.
 
TUI/Sunwing .. Transavia/Sun Country .. Monarch/Skyservice .. Canada 3000/Air2000 ... jada, dette har pågått i mange år.



Men du har vel ikke hatt eierandeler hos hverandre?

Du glemte Thomas Cook/Air Transat [emoji13]
 
Ser ut som at de har rebrandet, og står fram med nye farger .. skjer ting litt etter hvert, men skal ikke være alt for langt unna å komme i mål å starte flyvninger. Tror de hadde ambisjon om å kunne starte i løpet av 1 år.

Spesielt slagord for å si det sånn; Flying sucks less when you pay less

http://www.jetlines.com/en/
 
Tittet i pressemeldingene og fant dette datert 12/6 ... så det ser ut som de kommer i gang før jul.

Canada Jetlines Ltd. (JET: TSX-V; JETMF: OTCQB) (the “Company” or “Jetlines”) is pleased to announce that it has been granted slots at Vancouver International Airport (YVR) to operate its first Winter Schedule. This announcement follows Jetlines’ February 7, 2019 news release announcing YVR as its home airport and primary base of operations when the Company intends to launch operations in December this year.

The slots will permit Jetlines to operate up to ten flights per day and over 1,000 flights during the first winter season from December 17, 2019 to March 28, 2020 as the Company plans to grow commercial operations and offer service in time for the upcoming winter holiday season. The initial two Airbus A320 aircraft that Jetlines has secured through its partnership with SmartLynx will be parked at YVR airport nightly.

http://www.jetlines.com/en/news/jet...g-of-slots-at-vancouver-international-airport
 
Spesielt slagord for å si det sånn; Flying sucks less when you pay less

Du kan så si, en ganske annerledes tilnærming på slagord som jo ellers gjerne er positivt vinklet. Kanskje de er inspirert av tidligere tiders O'Leary?

Utgangspunktet her er tydeligvis at dagens aktører tar blodpriser for en flybillett og at Jetlines skal være redningen, i følge de ulike tekstene på hjemmesidene.
 
Når kommer de første fusjonene mellom kanadiske ULCC`ere? Det begynner jo å bli noen av disse.
 
Back
Top